Розмитнення "євроблях" припинилось: чого чекають їх власники?

19 березня 2019

Після закінчення пільг оформлено всього 220 автомобілів на єврономерах. За три місяці дії нових правил розмитнення та пропуску автомобілів загалом було розмитнено 218 тисяч легкових авто, з яких 140 тисяч – колишні так звані "євробляхи". Це більше, ніж за два минулі роки разом узяті.

Роботу "формули" протягом дії пільг на акциз можна вважати ефективною: принаймні, про це свідчать наведені числа. Однак, після закінчення дії пільги, розмитнення фактично зупинилось – за інформацією від народної депутатки Тетяни Острікової, з 23 лютого по 18 березня митне оформлення пройшло всього 220 автомобілів. Тобто, темпи з середніх 2400 авто за день знизились до 9,5. І це при тому, що в останні дні дії пільг митне оформлення проводилось для майже 10 000 автівок.

Читайте також: Київський суд відібрав Mercedes "Гелік" у одіозного екс-губернатора Полтавщини

Чому ж склалась така ситуація, при тому, що нерозмитненими на території України залишається кілька сотень тисяч авто на іноземній реєстрації, а до строку введення жорстких санкцій проти незаконної експлуатації "євроблях" залишається все менше двох місяців? З цим питанням ми звернулись до Тетяни Острікової, народної депутатки, авторки альтернативних законопроектів до "комітетських" документів, які й стали дійсними зараз правилами розмитнення.

"Справді темпи сповільнились, з 23.02 по 18.03 митне оформлення здійснило 220 автомобілів, які перебували на іноземній реєстрації. 9 авто на добу. Очевидно люди не готові оформлювати автомобілі по чинній на сьогодні формулі розрахунку. Була пропозиція продовжити пільговий період, але поспішали роздати разові виплати пенсіонерам перед виборами, то ж відповідний законопроект навіть не розглядався.

А стосовно статистики – давайте подивимось не тільки на те, що митне оформлення здійснило більше автомобілів ніж за попередні 2 роки, а на те, скільки таких авто перебувало в Україні. За даними ДФС лише за перше півріччя 2018 року в Україну було ввезено 632 тисячі таких авто, активісти "АвтоЄвроСили" називали цифру 1,5 млн, а на українські номери стало тільки 140 тисяч. Через 2 місяці власників єврономерів почнуть штрафувати, і ми знову отримаємо їх обурення. Адже проблему не вирішено.

Тоді владі доведеться повернутись до розгляду питань акцизу і, сподіваюсь, буде прийнята формула, в якій вік автомобіля не є основним чинником збільшення акцизу. Податки є інструментом реалізації тієї чи іншої державної політики: як транспортної чи автомобільної, так і екологічної. Але якщо у держави немає стратегії, а є вирішення ситуативних проблем точковим методом, то ми і отримуємо такі ситуації, як з єврономерами", - переконана авторка законопроектів.

Читайте також: Для українських водіїв готують нові штрафи

Однак, автомобілістам, у яких досі є "євробляха" чи були плани привезти та розмитнити авто із-за кордону, не варто сподіватись на швидкі рішення. Принаймні, змін щодо правил розмитнення не слід очікувати раніше закінчення президентських виборів. А далі, сподіваємось, окрім запропонованого рішення із коефіцієнтом віку, будуть і наступні пропозиції, які згодом трансформуються у законопроекти.

Також очевидно, що прийняті норми розмитнення виправдані лише у першій частині – при пільгових ставках. Повні ставки виявились не прийнятними, тому вірогідність зміни митного законодавства є необхідною з точки зору уникнення протестів та масових акцій непокори.

Рахуйте: калькулятор розмитнення авто в Україні