Одна з найпоширеніших неприємностей, яка чекає на кожного українського водія – гуля на шини. Усі знають, де вони беруться, і що їздити на такому колесі не можна, але… Але якщо придивитися, на шляхах зустрічається чимало машин з таким пошкодженням. Наскільки це небезпечно?
Взагалі-то, коли трапиться добра яма, гулю можна зробити не лише на боковині, а й на біговій доріжці (протекторі). Але то вже катастрофічна ситуація, яка порушує геометрію колеса в найважливішій площині – діаметральній, і їхати однозначно не можна.
Опісля кожної жорсткої зустрічі колеса із перешкодою бажано ретельно обдивитися обидві шини на стороні, де стався удар
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Який тиск має бути в автомобільних шинах
Інша справа – гуля на боковині. Іноді водій помічає її випадково, через кілька днів або тижнів після удару колесом о бордюр чи вибоїну. Тобто виходить, що якійсь час машина їздила з грижею на колесі й нічого страшного не сталося? Давайте спочатку з’ясуємо, що таке гуля на шині з технічної точки зору.
Боковина шини – найслабкіше місце її конструкції, тому вона часто зазнає ушкоджень на вибоїнах
Кожна така грижа позначає місце, де порушено силовий каркас шини, а це свого роду сітка з нейлонових ниток. Розійшовшись у боки, волокна каркасу не тримають тиск у цьому місці. А оскільки товщина шини на боковині не перевищує 3 мм, нічим не підсилена гума вигинається під тиском повітря, утворюючи ту саму грижу. Якщо площа пошкодження каркасу велика, він розходиться (руйнується) далі, послаблене місце прогресує і шина врешті решт втрачає геометрію. На такому кривому колесі їздити стає просто небезпечно.
У багатьох випадках невелика гуля на шині прогресує і з часом з’являється реальна загроза безпеці руху
Також є небезпека, що напружена гума грижі не витримає тиску повітря і лопне. Шина різко втратить тиск і щоб утримати машину на заданому курсі, потрібна певна майстерність водія – тобто може статися аварія.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Готуємо автомобіль до їзди по ямах: як їздити поганими дорогами
Отже, чому не можна їздити з гулею на шині
Травматична опуклість на боковині покришки, особливо якщо вона відносно невелика, нерідко викликає сумніви у власника машини: невже майже нову шину доведеться викинути? Швидше за це, так і доведеться зробити, але деякі шанси врятувати колесо є.
За ремонт гулі на боковині беруться на багатьох шиномонтажах, але грамотно зробити це можуть далеко не всі
Якщо розміри гулі не перевищують 3 – 4 см у діаметрі, можна спробувати відремонтувати її. Досвідчені майстри шиномонтажу можуть закріпити пошкоджений каркас, наклавши на це місце зсередини спеціальну підсилену латку. Вона має бути армована волокнами й суттєво перекривати площу опуклості.
Шини з меншим посадковим діаметром не лише дешевші за більші низькопрофільні, але й краще “тримають” удар на вибоїнах. Тому наступного разу при купівлі шин подумайте: краса чи надійність?
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що означають написи на боковині шини