Готуємо автомобіль до їзди по ямах: як їздити поганими дорогами

Як їздити поганими дорогами, ми вже писали, але мало навчитися вправно об'їжджати ями і правильно форсувати їх – автомобіль теж бажано підготувати до таких випробувань. Насправді це нескладно.
Готуємо автомобіль до їзди по ямах: як їздити поганими дорогами

ФОТО: Авто 24|

Готуємо автомобіль до їзди по ямах: як їздити поганими дорогами

logo11 серпня 2018, 10:30
logo0
logo0 хв

Чого гріха таїти – найкращим транспортом для далеких поїздок по нашій країні все ще залишається позашляховик або великий кросовер на масивних колесах і з хорошим запасом кліренсу.

Ями та асфальтові хвилі – основні небезпеки наших доріг. Перші загрожують пошкодженням шин, другі можуть зруйнувати підвіску або піддон силового агрегату

Але не всім така техніка по кишені, та й в повсякденному житті, в поїздках “за місцем” компактні малолітражки часто більш зручні. А щоб полегшити пересування на них розбитими дорогами, можна зробити деякі заходи.

Читайте також: Чим відрізняються преміум-шини від бюджетних

Півгодини на підготовку

Отже, якщо вам належить далека поїздка автодорогами сумнівної якості, не полінуйтеся:

  • накачати шини жорсткіше. Якщо додати до штатного, рекомендованого автовиробником тиску ще 0,3-0,5 атм, ймовірність зім'яти шину до диску буде набагато нижче, а значить, і ризик пошкодити колесо знизиться. Так, разом з цим знизиться і комфортність, але тут вже вирішуйте, що вам важливіше.
  • зафіксувати пластикові ковпаки коліс стяжною стрічкою або зняти їх зовсім. Центральні ковпачки легкосплавних дисків при жорсткій зустрічі колеса з перешкодою теж можуть загубитися, тож якщо у вас - недешеві фірмові диски, ці ковпачки краще на час поїздки зняти.
  • подбайте про бризковики. Якщо у вашої машини формовані з жорсткого пластика бризковики складної просторової форми, вони можуть постраждати при з'їзді в глибокі ями. Поцікавтеся їхньою ціною і доступністю в торговій мережі - можливо, має сенс просто демонтувати ці деталі на час поїздки.
  • підняти максимально високо водійське сидіння. Чим далі ви будете бачити, тим більше часу у вас буде на маневр для об'їзду вибоїни, яка раптово з'явилася перед капотом.

Читайте також: Як обрати шиномонтаж: 5 ознак небезпечного сервісу

  • покласти в багажник другу запаску. Звичайно, це вже перестраховка, але випадків, коли автомобіль на глибокій асфальтовій вибоїні рве боковини відразу двох шин одного борту, більш ніж достатньо. А в такому випадку одним запасним колесом не обійтися.
  • встановити захист силового агрегату. Це теж із серії перестраховок, але якщо ви знаєте, що на вашому шляху буде чимало асфальтових хвиль і здиблених стиків бетонних плит, сталевий щит для картера двигуна і коробки передач зайвим не буде. Тим більше, якщо і в повсякденних поїздках вам доводиться стикатися з подібними сюрпризами.

Для легковиків з малим кліренсом небезпечна також колійність: машина може зачепитися картером, губою бампера або елементами вихлопу

По ходу діла

Зрозуміло, що такі заходи не перетворять ваш легковик на всюдихід, тому при русі невідомими ділянками доріг дотримуйтесь максимальної обережності. Будьте зібрані й акуратні, прийміть до уваги кілька порад від досвідчених автомандрівників – журналістів “Авто24”:

  • Невисока швидкість – ваш головний помічник на розбитій дорозі. Якщо є передумови зустрічі з глибокими провалами в асфальті, знижуйте швидкість до 30 - 40 км / год і продовжуйте рухатися так, поки дорога радикально не покращиться. Так, при такій їзді середній темп вашого пересування сповільниться, але ви втратите ще більше, якщо серйозно пошкодите колесо або підвіску. І майте на увазі: зазначена вище швидкість - це лише крейсерський режим, що дозволяє вчасно помітити перешкоду, а при появі провалів або асфальтових хвиль буває потріба сповільнитися до повної зупинки.
  • З двох бід важливо вибрати меншу - ями бувають різні, і автомобілю в першу чергу небезпечна не стільки глибина, скільки край ями (саме через нього рветься боковина шини). Навіть в глибоку ополонку з пологими краями машина зайде і викотиться плавно і без наслідків, в той час як невелика на вигляд ямка з гострими рваними крайками асфальту по периметру легко рубає шини наскрізь.

Для коліс небезпечна не стільки глибина ями, скільки її гострі краї: саме через них пошкоджується боковина шини і закраїни дисків

  • Майте на увазі: на дорогах сьогодні є ями такого масштабу, що навіть найакуратніше “входження” в них не позбавляє від контакту асфальту з бампером або порогом. Тому перед великими перешкодами краще повністю зупинитися і оглянути дорогу по всій її ширині - можливо, є менш небезпечна “стежинка” лівіше, правіше або на узбіччі.

Якщо дозволяють обставини, подібні великі ями краще пропускати між коліс, а не занурюватись у них: провал буває глибше, ніж здається

Рекомендація від Авто24

Збираючись в дальню дорогу, вивчіть майбутній маршрут не тільки по карті, але і спираючись на досвід інших мандрівників. В інтернеті є тематичні форуми, де водії обмінюються реальною обстановкою на тій чи іншій ділянці конкретної дороги. Тут можна знайти свіжу інформацію, яка допоможе вам вибрати можливо не найкоротший, але найбільш реальний шлях. І пам'ятайте – будь-яка дорога, навіть найрівніша і найширша, вимагає від водія зібраності і уваги.

Читайте також: Як правильно їхати по ямах: 10 порад від Авто24