У шиномонтажну майстерню ми звертаємося з надією, що майстри усе зроблять за нас. Але це не значить, що одного разу хтось із них не повідомить вам якусь нерадісну звістку і не спитає: "То що робитимемо?". Краще бути готовим до такого питання.
Не всі пошкодження коліс можна побачити неозброєним оком, тим більше якщо це око звичайного користувача, а не професіонала. Тому не дивно, що часто про проблеми з шиною або тим чи іншим колесом ми дізнаємося саме на шиномонтажі, куди приїздимо для сезонного перевзування. І в даному випадку не важливо, має ваш другий комплект шин власні диски чи ні.
Саме на шиномонтажі автовласник часто дізнається про проблеми із шиною, і тому є пояснення
Звісно, прокол стався ще минулого сезону, але цвях, що застряг у протекторі, майстри виявили лише тепер. Варто попросити сервісменів, аби вони дослідили всі чотири колеси на предмет пошкоджень і залатали кожну пробоїну. Нагадаємо, що порізи, розриви та інші пробоїни довжиною понад 2 см ремонтувати не варто – вони не забезпечать безпечної роботи шини.
ТАКОЖ ЦІКАВО: Чи готові ваші шини до зими
Дуже прикра річ – пошкодження каркасу шини, що призводить до порушення геометрії та балансування, а згодом – і до повної руйнації покришки. Такі шишки з’являються після жорстких ударів об краї ям у асфальті, і водій не завжди помічає пошкодження, особливо на задньому колесі. Теоретично такі шини підлягають заміні, але на практиці деякі водії продовжують їх експлуатувати.
Шини із вздуттям треба замінювати, але з фінансових причин деякі автовласники продовжують ними користуватися. Грижа на фото завелика для цього.
Навіть якщо фахівці нічого не скажуть вам про ваші вентилі, попросіть роздивитися їх (або зробіть це самі) – чи не з’являються при нахилі вентиля вбік тріщини у його основи. Якщо так, це ознака його скорого виходу з ладу, і вентиль треба міняти саме тепер, особливо якщо шина розбортована.
За найменших ознак старіння шинний вентиль треба замінити новим, щоб потім через нього знову не знімати колесо з машини
Це, мабуть, найгірше, що може трапитися на шиномонтажі. Тому що виправити проблему непросто, а майстер з гігантським балонником чи гайковертом в руках майже обов’язково буде доводити, що різьба була зіпсована раніше і він її “тільки торкнувся”. Довести, що машина була цілком справною, вам буде непросто, тому так важливо звертатися у серйозні шиномонтажні пункти, де дорожать своїм ім’ям і самі виправляють власні помилки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сніг або лід: що краще для водія
Зазначимо, однак, що різьба і справді може бути зірвана раніше, болт давно був “наживлений” задля годиться, а майстер, якого ви “спіймали на гарячому”, може бути невинним. Усунути проблему можна в тому числі і на місці – потрібно розсвердлити отвір із зіпсованою різьбою, нарізати в ньому нову і підібрати під неї новий болт. Якщо колесо кріпиться шпилькою і різьбу зірвали на ній, то цю деталь треба вибити і замінити новою.
Незначні пошкодження диску водій може не помічати, аж доки його не оглянуть на шиномонтажі
Коли працівник шиномонтажу балансує колесо на верстаті, він бачить усі його проблеми, в тому числі і зім’ятий обід, і “вісімку”, і тріщини металу. Звичайно, треба переконатися що проблема дійсно існує, і погодитися на так звану прокатку диску – якщо у цій майстерні є відповідний верстат. Легкосплавний диск може не тільки зім’ятися, а й тріснути, і офіційно такі диски ремонту не підлягають. Але на практиці умільці заварюють тріщини розумної довжини, і майже завжди вдало.
Щоб борти безкамерної покришки сіли на свої місця на диску, її потрібно піддути повітрям високого тиску. Іноді цей стандартний прийом не допомагає, і покришка не розправляється – повітря встигає вийти між нею і закраїною диску швидше, ніж борти розійдуться на потрібну ширину.
Щоб посадити борти нової шини на полки диску іноді треба вжити спеціальних заходів
На такий випадок у професіоналів є кілька прийомів – спеціальний апарат-бустер, порція газу чи бензину, яку запалюють у шині або міцна мотузка, якою обтискують шину по протектору. Чесно кажучи, це має бути проблемою шиномонтажників, а не вашою – тим більше, якщо шина нова і не має ознак старіння або неправильного зберігання.
Негаразди з шинами можуть бути недешевими, тож треба бути готовими до шиномонтажних сюрпризів не тільки інформаційно, а й фінансово. Враховуючи, що абсолютна більшість таких пунктів сервісу не має платіжних терміналів, коли збираєтеся на сезонне перевзування автомобіля, візьміть із собою запас готівки – щоб не їздити потім по неї до банкомату чи додому, і не ставати потім заново у чергу.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як вибрати шиномонтаж: 5 ознак небезпечного сервісу