Виробники електронних гаджетів спробували закрити одну зі споконвічних проблем автомобілістів усіх часів і народів: двигун не заводиться через несподівано посаджену АКБ. На ринку аксесуарів нині можна вибрати бустер (jump-starter) на будь-який смак. Але який саме обирати?
За статистикою, яку ведуть служби асістансу європейських країн, перша причина відмови автомобіля взимку – акумулятор, який сів чи повністю “помер”.
Насправді, це дуже несправедлива історія: комфортабельний, досконалий, складний, насичений механікою та електронікою автомобіль не може виконувати свою функцію через примітивне джерело струму – свинцево-кислотну батарейку. Тому багато хто з користувачів зрадів, коли у продажу з’явилися бустери (джамп-стартери), покликані допомогти штатному акумулятору завести машину..
Бустер (він же джамп-стартер) в рази менше штатної батареї машини, тож можливості його обмежені. Наприклад, деякі моделі безпорадні при сильно посадженій штатній АКБ.
Читайте також: Як відкрити машину, коли сіла АКБ
Це компактний акумулятор для запуску двигуна в умовах, коли штатна батарея автомобіля з якоїсь причини не забезпечує потрібний струм. Всередині такого пускача – маленька літій-іонна батарейка невеликої ємності. Вона має в рази менший запас енергії у порівнянні зі штатною АКБ, але і обіцяє всього дві-три короткі спроби (зазвичай 3 – 5 секунд) запуску двигуна. Мається на увазі, що двигун справний і проблема старту – лише у підсівшому акумуляторі машини.
За своєю задумкою більшість таких пускачів повинна лише допомогти посаджений штатній батареї кілька разів провернути стартер. Тобто при глибокому розряді рідної АКБ пересічний джамп-стартер безсилий. Але є по-справжньому потужні (і дуже дорогі) бустери, які запускають мотор взагалі без акумулятора під капотом.
Ключовий параметр – пусковий струм (не плутати з піковим). Він характеризує потужність, з якою бустер буде обертати колінвал промороженого двигуна. Дуже часто виробник вказує на коробці надто оптимістичні цифри: 600 А, 800 А, 1000 А… В принципі, пристрої з такими можливостями теж існують, але вони коштують як мінімум удвічі дорожче за пересічний китайський пускач. Між тим, для запуску типового бензинового мотора об’ємом до 2,0 л на українському морозі достатньо струму 200 ампер.
Читайте також: Powerbank до автомобіля: для чого потрібен бустер
З другим важливим параметром – енергоємністю бустера – ще складніше. Ця цифра показує запас енергії в пускачі, тобто – тривалість провертання стартера та кількість спроб запуску. Її можна визначити за кількома методиками, і виробник не вказує, якою саме він користувався. В теорії середньостатистичному джамп-стартеру достатньо 10 – 15 ампер-годин, заміряних при розряді бустера струмом в 1 ампер. Головне, щоб заявлені виробником цифри були реальними – а це буває далеко не завжди.
Безпосередньо для запуску двигуна бустер використовується, на щастя, не часто. Але в нагоді стануть інші функції цього великого павербанка.
Майже кожен бустер-пускач має додаткові можливості, схожі на функціонал повер-банка для смартфонов. Ми вкажемо на наш погляд найбільш цікаві:
Через компактність корпусу джамп-стартера розетки та роз’єми для підключення периферії часто виносять на дротах. Насправді це незручно.
Обирайте багатофункціональний прилад. На щастя, допомога при старті буває затребувана нечасто, то чого ж даремно возити з собою цей девайс? А функція, наприклад, ліхтарика або зарядки для ноутбука стане в нагоді набагато частіше. Не забувайте тільки заряджати батарею після користування, щоб бустер на час зберігання таки залишався бустером з високим ступенем готовності.
Читайте також: Нові питання про АКБ: як доглядати за акумулятором