Прямо зі свого дебюту на європейському ринку Nissan Qashqai зробив революцію – став першим кросовером С-класу, законодавцем моди цього сегменту. Через 18 років на ринок вийшов оновлений варіант третьої генерації, який увібрав в себе все найкраще, що доступно в цьому класі. Щоб знову підняти планку у сегменті C-SUV на вищий рівень.
Технічно оновлений у 2024 році Nissan Qashqai не став революційним, але й сплутати його з дорестайлом 2021 року неможливо. Якщо у минулому “Кашкаї” проглядався родинний зв'язок з X-Trail, то сучасний нагадує електромобіль Aria, яких достатньо на українських дорогах.
Нове обличчя Qashqai мені подобається набагато більше. Повністю новий передок з вузькими фарами кардинально змінив сприйняття машини, вона стала навіть не сучаснішою, ні, футуристичнішою.
Японці кажуть, що передня частина авто створена за мотивами стародавніх японських обладунків – дизайнери часто вплітають в у свої рішення традиційні елементи власної культури. Цього разу дійсно щось схоже: вузенькі скошені світлодіодні фари гармонійно продовжені “губою” в нижній частині бампера та виштамповками на боковині. А задні ліхтарі взагалі щось особливе: прозорі корпуси, рамка в формі бумеранга та світлові елементи стоп-сигналів у формі коми, – схожі на ті, що спереду в решітці радіатора. Тобто роздивлятись є що, і все дуже нетривіальне.
Кольори кузова також, як-то кажуть “не прості”. Наприклад, тестовий Nissan – синьо-зелений, змінює відтінок залежно від освітлення. Також впадають в очі лазурний перламутр та “червоний схід сонця на Фудзі” – навіть за назву не гріх доплатити. А у вищих комплектаціях дах може бути чорним – в деяких ракурсах він ніби зливається зі склом та створює цікавий вигляд кабріолета.
Більше подробиць про новий Nissan Qashqai
А що ж всередині? Тут і раніше не було на що жалітися. А тепер можна побачити навіть м’яку алькантару – нею оздоблена торпеда, частина дверей, підлокітник та навіть опора для ноги. Сидіння в нашій топ-комплектації зі шкіри наппа, прострочене ромбиками, з вираженою боковою підтримкою. Панелі приладів м’яко підсвічуються – певна річ, колір підсвітки можна змінювати. Все це виглядає дорого-багато, і дуже незвично для кросовера С-класу. Тут, знову ж таки, дизайнерів надихав традиційний одяг японських воїнів.
Цифрова панель приладів та широкий центральний екран з картинкою наче в смартфона – «це вже було», як каже класик. Але й тут не без інновацій. Наприклад, фірмова система кругового огляду, які Nissan започатковував ще 16 років тому, тепер має функції, якими раніше хизувались найдорожчі позашляховики сучасності. Серед них – “прозорий капот”, коли водій бачить картинку під бампером на центральному дисплеї, та ще й з перспективою передніх коліс. Ширококутні камери також максимально “заглядають” у небезпечні виїзди та заїзди та попереджають водія про небезпеку за допомогою звукових сигналів чи навіть самостійно зупиняють авто, якщо велосипедист чи пішохід “виринув нізвідки”.
Численні асистенти водія стали швидшими та м’якими у роботі. Наприклад, автомобіль слідкує за розміткою, щоб не виїхати за межі смуги. Якщо ж він все ж перетинає лінію, водій спочатку відчуває вібрацію керма, а потім машина скеровується вздовж смуги.
Система зчитування знаків постійно слідкує за знаками обмеження швидкості, однак в наших умовах це не зовсім доречно. Я, наприклад, одного разу їхав Берестейським проспектом, де швидкість обмежена 80 км на годину, з шалено мигаючим значком на проєкційному склі, що показував 10 км/год. Звичайно, це не провина машини – просто у нас дорожники економлять на знаках скасування швидкісних обмежень…
Також цікаво тест-драйв Nissan Juke
Бездротовий Apple CarPlay та Android Auto – це вже звичайна річ на сучасному авто. Однак усі вони миттєво “садять” телефони, а бездротова зарядка хіба що трохи зменшує це негативне явище. Тому поява в Nissan сервісів Google розв'язує проблему навігації, яка “знає” наявність заторів у місті. Інсталювавши іншу програму з Google Play, можна прослуховувати власні плейлисти музики, або ж навіть на стоянці погортати соцмережі. І все це – без нагрівання та витрачання енергії зі смартфона.
Такий сучасний за функціями та зовнішнім виглядом автомобіль повинен бути інноваційним у всьому. І він справджує цю надію – привід у нього виключно гібридний. Ця система більш доступна з “м’якою” гібридною технологією MHEV. В неї бензиновий мотор крутить колеса, а електродвигун йому допомагає у важких ситуаціях – при розгоні, на підйомі чи великих швидкостях. Акумулятор в такому авто невеликої ємності, він поповнюється електроенергією під час гальмування або їзди накатом. Бензиновий двигун тут чотирициліндровий, 1,3-літровий, турбований, а коробка передач може бути механічною чи варіатором. Така комбінація дозволяє витрачати небагато пального (в середньому 6,4 літра на сотню) та забезпечувати прийнятну динаміку у 9-10 секунд до 100 км на годину.
Але найбільше свій характер інноваційного авто новий Nissan Qashqai показує з системою гібрида e-POWER (ми вже тестували цю систему на Nissan X-Trail). До речі, він доступний вже зі стартової комплектації. В ньому бензиновий двигун не має прямого приводу на колеса, а виступає генератором для електродвигуна, які й рухають кросовер. Це ніби електромобіль з вбудованим бензиновим генератором. Тільки на відміну від вуличних агрегатів, які живлять енергією кафе та магазинчики, в Nissan ДВЗ працює дуже тихо, майже не чутно.
На старті та при неспішному рухові у дворі Qashqai e-POWER їде як електромобіль. Так тихо, що конструктори навіть передбачили спеціальний звук назовні, як у електрокарів. Також від батарейного авто – повністю електричний режим та педаль газу e-Pedal, яка дозволяє керувати прискоренням та гальмуванням авто лише за її допомогою. Така система з’явилась ще у Nissan Leaf другого покоління, і багато хто з “електромобілістів” звик так їздити. Насправді це дозволяє не лише більш плавно керувати динамікою, але й ефективніше наповнювати енергією акумуляторну батарею.
Система e-POWER дає можливість миттєвого розгону зі старту – теж схоже враження, як в електромобілі. Натомість заряджати від розетки його не потрібно, а лише деколи заїжджати на заправку. До речі, витрата пального на рівні французького дизеля – 5,5 літрів на 100 км.
Підвіска ніби створена для наших доріг – енергоємна, досить м’яка та пружна. За час тесту жодного разу вона не спрацювала до відбою, не було чутно неприємних ударів на відбій, ні при наїзді на “лежачих поліцейських”. При цьому в поворотах автомобіль тримається надійно, демонструючи типово передньопривідну поведінку. Якщо їздити у звичайному режимі, гальма реагують на натискання педалі плавно, особливо на початку. В режимі е-Pedal машина спочатку гальмує електромотором, а активує колодки під час натискання гальм вже перед самою зупинкою.
Замовити тест-драйв Nissan Qashqai у офіційного дилера
Щодо цін, то вони на такому сучасному та технологічному авто не можуть бути надто низькими. Тому починаються від 1,3 мільйона гривень, а найбільш крута комплектація ледь не дотягує до двох.
Однак навіть стартова версія Acenta за $32,9 тисячі оснащена на рівні середніх комплектацій конкурентів. LED-фари з автоматичним дальнім світлом, 17-дюймові литі диски, система кругового огляду на сенсорному дисплеї 12,3 дюйма, клімат-контроль та всі помічники водія, описані вище, безключовий доступ, спортивні сидіння з підігрівом та ще багато чого. По суті, вищі версії відрізняються стайлінгом, оббивкою салону та кількома опціями “для краси”, а вся функціональність присутня в найбільш доступному варіанті.
Цінник на автомобіль з системою e-POWER починається з 1 542 400 грн ($ 37,6 тисяч), ці автомобілі – виключно у передньопривідному виконанні. Повний привід передбачений для версій з м'яким гібридом. Однак в місті він потрібен не часто.
Щодо надійності гібридів, то вони вже давно зарекомендували себе з кращого боку. В гібридній системі бензиновий двигун не працює на повну потужність, адже йому «допомагає» електромотор. А в системі e-POWER бензиновий мотор взагалі працює як генератор, – основне навантаження на себе бере електричний, який не потребує обслуговування та має величезний ресурс. Замість коробки передач в e-POWER – редуктор, тобто дуже проста механічна конструкція. Тому боятись нових технологій не варто – всі вони створені на основі перевірених роками рішень.
Ціни та комплектації Nissan Qashqai 2024
Технічні характеристики | Nissan Qashqai e-POWER |
---|---|
ДВИГУНИ | Бензиновий, 3-циліндровий, робочий об’єм 1497 см3. Електричний, потужність 190 к.с., обертальний момент 330 Нм. |
ТРАНСМІСІЯ | Передній привод, редуктор |
КУЗОВ | Універсал, 5 дверей, 5 місць, габарити (довжина/ширина/висота): 4425/1848/1625 мм, база 2665 мм, споряджена маса 1590 кг, корисне навантаження 590 кг, об’єм багажника 455 - 504 л (залежить від версії), об’єм бака 55 л, дорожній просвіт 175 мм. |
ПІДВІСКА | Передня – незалежна MacPherson, задня – незалежна багатоважільна. Шини R18 – R20 |
ХОДОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ | Максимальна швидкість 170 км/год. Розгін до 100 км/год за 7,9 с. Витрата пального (WLTP комбінований) 5,1-5,3 л/100 км. |
ЦІНА | Від 1 542 400 грн (з системою e-POWER). |