На те воно і скло, щоб бути тендітним, крихким та вразливим до навіть дрібних ударів. Тому тріщини та сколи на лобовому склі – звична справа незалежно від класу автомобіля. Але саме від моделі та класу може залежати відповідь на запитання у заголовку.
Причин появи важких пошкоджень на лобовому склі достатньо: щебінь та відсів на трасі, шипи, “випущені” з зимових шин у місті, дитячі ігри у дворах та дорослі зловмисники… Щоразу коли таке стається, перед власником авто постає дилема – ремонт чи заміна.
Згідно ПДР багатьох країн світу (Україна також) забороняє наявність пошкоджень на лобовому склі в зоні роботи склоочисників.
Читайте також: Автоскло: де купити та як вибрати
Варіант заміни скла вийде дорожче не лише через більшу ціну деталі. Вам доведеться витратити час на підбір скла саме до вашої комплектації, особливо якщо у вас сучасна машина з камерою систем безпеки та іншими датчиками. Та й після їх встановлення буде клопіт з налагодження камери та іншими налаштуваннями. А крім того, вартість встановлення скла іноді може сягати половини його ціни.
Плюси
|
Мінуси
|
Для успішного ремонту скла треба звертатись до сервісного центру якнайшвидше після отримання пошкодження. На час дороги його можна заклеїти скотчем або ізострічкою.
Вбудований обігрів скла на складність ремонту не впливає. Але датчики у його горішній частині треба буде змонтувати та відкалібрувати.
Ремонтники попереджають, що майже завжди відремонтовані пошкодження можна буде побачити, ідеальний результат – велика рідкість (про це також нижче). Але з іншого боку, ремонт скла потребує менше клопоту від власника.
Плюси
|
Мінуси
|
Скол і тріщина – різні види “травми” скла, але суть ремонту одна й та сама. Простір, утворений в тілі скла після пошкодження (ті самі тріщини та “зірочки”), треба заповнити спеціальним полімером. Тоді вони стають невидимими, але принципового зміцнення порушеної зони не відбувається. Перед заповненням потрібні деякі підготовчі операції, плюс є деякі специфічні маніпуляції для кожного випадку.
Ремонтувати таке пошкодження сенсу немає: за ціною буде не набагато дешевше за нове скло, а повністю прибрати дефект все одно не вийде.
Ремонт сколу на лобовому склі
Читайте також: Тонувальна плівка для авто: яка буває, яка потрібна
Нагадаємо, що якщо вчасно не відремонтувати скол, майже обов’язково з часом він пустить в сторони стріли-тріщини. Які, дотягнувшись до краю лобового скла, виведуть його з ладу.
Ремонт тріщини на лобовому склі
Довгі тріщини, яким понад 10 – 30 днів, ремонтувати немає сенсу – як би ні старався майстер, вони залишаться помітними.
Коли ви будете обирати варіант між ремонтом скла та його заміною, пам’ятайте про важливість цієї частини автомобіля. І на цьому фоні про те, що і в першому, і в другому варіантах вам буде дуже бажано обирати найкраще. Якщо заміна, то: найкраще скло, найкращий клей для нього, найкращий майстер-інсталятор. А якщо ремонт – теж найкращу майстерню, да вам дадуть найбільший гарантійний термін і зможуть зробити пошкодження максимально невидимим. Тобто ми хочемо сказати, що який би спосіб ви не обрали, в його межах краще буде обирати найдорожчий варіант.
Читайте також: Ознаки неякісного вітрового скла і наслідки для автомобіля