На період воєнного стану Уряд України дозволив громадянам керувати вантажним автомобілем з правами “легкової” категорії В. Але одного дозволу замало – треба навчитися керувати великою машиною вправно і безпечно. В редакції “Авто 24” є люди з досвідом їзди на вантажних автомобілях – вони мають кілька професійних порад.
У цій статті ми не будемо торкатись особливостей управління агрегатами і механізмами вантажного автомобіля: як обходитися з величезним кермом, коли вмикати ретардер та де шукати “половинки” на конкретній моделі ваговозу: ви і самі з цим усім розберетесь. Натомість поговоримо про деякі відмінності керування, так би мовити, у психологічному плані.
В мирний час в Україні для керування вантажним автомобілем максимальною масою більше 3500 кг потрібно було навчатися на права категорій С1 або С.
Нагадаємо, що до війни водій з правами “легкової” категорії В теж міг керувати вантажним авто – але дозволеною максимальною масою до 3,5 т. Тобто під вантажівкою тут ми митимемо на увазі машини важчі зазначеного класу.
Читайте також: Категорії водійських прав в Україні: що до чого
Навіть у часи, коли за кермо вантажівки не можна було сісти без кількох місяців навчання, багатьох курсантів автошкіл підводив, як не дивно, їхній багатий досвід керування легковою машиною. Адже, на перший погляд, суттєвої різниці немає, тим більше коли йдеться про сучасний 1,5 – 3-тонний бус, в якому водій може навіть сидіти по-легковому. Але принципова різниця між легковою і вантажними машинами по-справжньому проявляється у складних ситуаціях, коли непросто буває і водієві з великим досвідом далекобійника.
Бездоганно відчувати габарити свого автомобіля вміє кожен поважаючий себе професійний водії вантажівки.
Читайте також: Який причіп можна тягнути з правами категорії В
У колах водіїв-любителів існує набір стереотипів щодо світу професіоналів, які працюють на комерційній техніці. Разом зі зміною статусу учорашньому любителю з категорією В у правах доведеться позбутись цих помилкових суджень.
Нарешті, варто додати, що пересівши з легкового авто на вантажне, водій часто отримує нове для нього завдання: економити пальне та ресурс машини. І опанувати цим мистецтвом варто ще й тому, що воно знадобиться вам і при керуванні власним сімейним легковим автомобілем.
Концепція поведінки водія вантажівки та легкового автомобіля суттєво відрізняються. Не всі водії ваговозів це розуміють, і наслідки цього час від часу ми бачимо на шляхах.
Вантажна машина з учорашнім водієм легковика за кермом – об’єкт, чесно кажучи, дуже небезпечний. Через свої габарити і масу він може накоїти багато лиха у випадку помилок драйвера-початківця. Тому якщо у вас є потреба пересісти на вантажівку, радимо вам протягом, скажімо, перших півроку вважати себе новачком і поводитись на дорозі дуже стримано. А ваш попередній легковий досвід не варто “зараховувати” собі в професійний стаж далекобійника – надто вже велика різниця в поведінці машин категорій В і С та С1. І незрівнянно страшніша ціна водійської помилки.
Читайте також: Лафет для авто: яка категорія потрібна і правила їзди