Популярних раніше "вісімок" стає все менше на дорогах, хоча добре збережений екземпляр досі ціниться на ринку.
ВАЗ-2108 “Спутник”, він ж Lada Samara започаткував нову генерацію масових радянських автомобілів. Для 1984 року це був новий рівень технологій, надійності та практичності.
На фоні кубічних форм “Жигулів” дизайн ВАЗ-2108 був вражаючим: динамічний профіль, гнуте скло боковин, відсутність “підвіконня” на бортах, величезні бампери
Роботу над власним передньопривідним автомобілем АвтоВАЗ почав вже через рік після запуску у масове виробництво в ВАЗ-2101. Яким би чудовим не був її прототип Fiat 124, фахівцям було ясно, що майбутнє у масовому сегменті – за технологічним і дешевим у виробництві переднім приводом. На завершальному етапі проектування в роботах по доведенню нової моделі брала німецька фірма Porsche.
ТАКОЖ ЦІКАВО: Кабріолети. яких ми не дочекалися: “копійка” С4 і “Москвич Турист”
На базі систем і агрегатів “вісімки” фактично були створені кілька сімейств ВАЗівської продукції: сімейство “Самара-2”, усі “десятки”, їхня модернізована версія “Пріора”, “Калина” і “Гранта” – аж до приходу у Тольятті альянсу Renault-Nissan з його “логанівською” платформою В0. Сам ВАЗ-2108 випускався аж до 2004 року.
Такого напису ніколи не було на моторах серійних ВАЗ-2108, але ніде правди діти: пересічні радянські громадяни мали доступ до технологій Porsche
Особливості ВАЗ-2108:
Під брендом Lada Samara “вісімка” жваво продавалася у Європі, причому навіть у розвинених країнах
Машину створювали для збуту у тому числі і за кордоном, тому її характеристики у середині 1980-х відповідали світовому рівню. Але радянський споживач перш за все був вражений не швидкістю (автобанів в нас тоді не було) і економічністю (бензин був дешевий, а іноді і безкоштовний).
Радянські автолюбителі прозвали “вісімку” зубилом – за клиноподібний профіль кузова.
Чим ВАЗ-2108 вразив споживача
ТАКОЖ ЦІКАВО: Унікальні модифікації “Таврії” – якими були забуті моделі ЗАЗ
Через міцний кузов з великим коефіцієнтом жорсткості “восьма” модель – найбільш шанована гонщиками у різних дисциплінах автоспорту
У вільні від забобонів 1990-ті видавалися цілі каталоги запчастин для тюнінгу “вісімки” та її похідних. Сьогодні більшість прийомів прокачування “зубила” неактуальні, в ходу хіба що легкосплавні диски з негативним вилетом та різного роду накладки на торпедо, яке потроху тріскається від часу.
“Вісімка” у доброму стані нині – справжня рідкість. За словами перекупникив, три двері аж ніяк не знижують ціну у порівнянні із п’ятидверною “дев’яткою”
Однак, той, хто надумає купувати ВАЗ-2108 сьогодні, має розуміти, що деякі її особливості не виправити ніяким тюнінгом:
Однак, остання обставина не завадить при потребі і при нагоді придбати вживаний ВАЗ-2108 тому, кому потрібен надійний і практичний автомобіль за невеликі гроші.
ТАКОЖ ЦІКАВО: Де можна було купити “Жигулі” з “автоматом”