Потреба мати будинок на колесах виникає не так часто, тому досвіду в українських громадян у цій сфері небагато. А правильно обрати цей непростий і недешевий транспорт доволі складно.
Житлові причепи існують трьох розмірних класів. І відповідно, у найбільшому, 4,5 – 6-метровому – максимум комфорту, не менше, ніж в повномаштабному моторизованому автодомі: окремі кухня та спальня, якісні меблі, кондиціонер тощо.
Причеп – найдешевший варіант отримати автодім для мандрівок. У нього чимало характерних особливостей у порівнянні з моторизованим автодомом.
А у найменшому, 3,5-метровому причепі, більшість зручностей будуть трансформованими: диван-ліжко, спальня-вітальня, душ-туалет. Принципові особливості автодому-причепа такі:
Це автодім (він же кемпер), облаштований на базі мінівена. Причому є реальна змога провести переобладнання власними силами. Дуже корисна, хоча технічно непроста річ – дах, який піднімається, щоб всередині можна було стояти на повний зріст.
Кемпервенами в Європі називають мінівен з облаштованим всередині мінімумом зручностей для життя. Важлива опція – підйомна частина даха.
Плюс кемпервена у тому, що у більшості випадків ним можна користуватися як звичайним транспортом в будні – хоча і з певними обмеженнями.
Читайте також: Автодім Volkner такий крутий, що всередині ховає Bugatti
Ще один недорогий варіант автодома – це облаштування його всередині мікроавтобуса чи вантажного фургона. В умовах України найбільш реальний спосіб отримати такий – замовити у тюнінг-ательє переобладнання звичайного буса на свій смак.
Ще один бюджетний варіант облаштування автодома – використати мікроавтобус чи вантажний фургон. Серед плюсів – простір і скромна зовнішність.
Це вже європейська класика, яка, щоправда, і коштує недешево. Мається на увазі житловий модуль, розташований на стандартному шасі легкої вантажівки з її ж кабіною. Прохід від керма у житлову зону є, власне, часто кабіна об’єднана з нею в один простір.
Принципові відмінності автодомів фабричного виготовлення – комфортна ходова і меблі, вбудовані в силову структуру кузова.
Інтегрований автодім будується на шасі комерційного буса, але ідеї комфортабельного житла тут підпорядковують весь кузов від бампера до бампера.
Найкрутішій за європейськими мірками варіант. В якості носія використовуються ті самі шасі фірмових мікороавтобусів, але без їхньої кабіни. Весь зовнішній образ формується дизайнерами виробника автодомів, нічого від комерційної вантажівки в екстер’єрі немає.
Ніхто не забороняє власнику більш-менш місткого мінівена чи буса перетворити його на автодім тимчасово – на період відпустки. Журналісти “Авто 24” під час своїх відряджень зустрічали і такі варіанти.
Спальню замінює звичайний розкладний диван, санвузол – компактний біотуалет, кухню – газовий “таганок” на дві комфорки та умивальник типу “Мойдодир”. Систему освітлення в наш час неважко облаштувати за допомогою LED-переносок з найближчого автомагазину та (за бажання) старого акумулятора, непридатного для роботи під капотом в якості стартового. Звісно, бажано використати ті чи інші фіранки для розділу внутрішнього простору вена для функціональні зони.
Якщо створювати автодім самотужки, найдоцільніше брати за основу металевий фургон: він недорогий і гарантує відносно багато місця.
Нагадаємо, що при облаштуванні електрики та газової плити треба дотриматись правил безпеки: дроти треба ретельно ізолювати, а газопроводи – ущільнювати і захищати від випадкових пошкоджень.
Крім зручності для відпочиваючих, є ще один важливий критерій, який слід враховувати при виборі автодому: його відповідність місцям, де екіпаж буде переважно зупинятися на тривалий відпочинок. Тож перш за все треба розуміти, де саме ви збираєтесь мандрувати та де плануватимуться ваші ночівлі. Наскільки доступні під’їзди до майданчиків (галявин) у жаданих локаціях? Чи не надто усамітнені ці райони і як там щодо безпеки? Чи будуть у місцях вашого перебування вода, електрика та інші ресурси? Чи стягатиметься платня за паркування і як вона залежить від типу автодому? Яка погода панує там, де ви збираєтесь здебільшого перебувати? В різних регіонах і в різних країнах відповіді на ці запитання будуть різним.
Можливо, через ці чинники вам не варто купувати автодім з малим кліренсом да великими габаритами, без великих баків для води, з вразливими брезентовими елементами, великою площею скла тощо. А виправити недоліки подібного роду на вже придбаному автомобілі буде непросто.
Читайте також: Сім правил, як захистити автомобіль на відпочинку