Картина досить поширена: замерзлий на морозі акумулятор відмовляється крутити стартер, але є інша машина, від батареї якої можна прикурити. Як зробити це правильно, щоб не нашкодити ні собі, ні донору?
Зазвичай експерти описують порядок прикурювання по пунктах, з масою подробиць і застережень – і при цьому нерідко радять протилежні за суттю речі. Але насправді ніякого чаклунства тут немає, йдеться про елементарні поняття зі шкільного курсу фізики.
Для запуску в мороз підійде не кожен кабель. В ідеалі перетин мідної жили має бути 25 – 35 мм2, а затиски-крокодили – з великою площею контакту.
Головне – розуміти суть питання: вам потрібно за допомогою двох проводів з'єднати пару клем одного акумулятора з парою клем іншого. При цьому всі ризики зводяться до одного – кожен з чотирьох кінців проводів повинен бути надійно з'єднаний виключно з певною клемою і ні в якому разі не торкатися чогось іншого.
Читайте також: Нові питання про АКБ: як доглядати за акумулятором
Машині з великим пробігом рекомендується додатковий вольтметр в салоні. При працюючому двигуні на ньому має бути не менше 14,0 – 14,5 В, а через 10-12 годин після зупинки мотору – не менше 12,5 В.
Читайте також: Як перевірити, чому розряджається акумулятор
Після глибокого розряду акумулятор слід на 100% зарядити від стаціонарного пристрою – навіть якщо він вже дозволяє запускати двигун.
При першій же можливості зарядіть батарею від стаціонарного зарядного пристрою, тому що повноцінної зарядки від бортового генератора повністю посаджений акумулятор не отримує.
Прикурювання від чужого автомобіля – процедура дуже неоднозначна. Гарантований успіх очікує тільки власників нескладних автомобілів старих поколінь і небагатьох сучасних бюджетників. А власники машин зі складною бортовою електронікою ризикують (хоч ризик і невеликий) отримати якісь проблеми у вигляді помилок в блоках управління через піки та складні перехідні процеси в ланцюгах. Причому сказане стосується як постраждалого автомобіля, так і автомобіля-донора, який дає прикурити. Тому, якщо у вас дорога машина з безліччю електронних систем, і вас просять прикурити, добре подумайте. Можливо, варто допомогти побратиму-водієві по-іншому – наприклад, запропонуйте відвезти його АКБ на підзарядку або викличте йому мобільну бригаду техдопомоги.
Читайте також: Як самостійно перевірити акумулятор