Коли в гаманці на обліку кожна гривня, купівля комплекту нових шин може поставити сімейний бюджет на межу дефолту. Тому цілком резонно водії намагаються продовжити життя своєї гуми. Що скорочує життя шин влітку, “Авто 24”розповість у цьому матеріалі.
Перш за все давайте пригадаємо, які фактори впливають на зношення шини в принципі. Це елементарна шинна теорія, з якої компанії – виробники шин не роблять секрету.
У тому, що шини зношуються, влітку винна не лише спека: набагато більше залежить від дій водія.
Читайте також: Гарячі негаразди: яких проблем чекати від машини влітку
Як бачимо, основний негативний вплив на шини відбувається через підвищену температуру, але як нижче буде сказано, спекотне літо у цьому майже не винне.
Це колесо експлуатували із заниженим тиском. Воно перегрівалося, в результаті каркас відшарувався від гуми і шина деформувалася.
Небажаний перегрів шин може статися з кількох причин. Мабуть, хтось здивується, але головна причина – аж ніяк не літня спека. Адже в умовах українського клімату навіть на сонці гума навряд чи нагріється більше 50о – 60о С. А ось якщо їздити на напівспущеній шині, та ще по гарячому асфальту, її температура може легко сягнути і 100о С – а це вже близьке до критичного значення.
До речі, тиск у шинах треба контролювати, коли колеса перебувають у холодному стані – тобто не після поїздки і не після перебування на літньому сонці. Крім низького тиску в шині, також впливає на її температуру швидкість руху – чим більше вона, тим гарячішими будуть певні зони покришки.
Майте на увазі: щодо зимових шин, які вимушено експлуатують влітку, існує декілька своїх, особливих зауважень, про які згадаємо нижче.
На сучасних автомобілях водієві важко помітити, що одна з шин спустила. Тому такі моделі часто комплектують TPMS. Напис на табло: Перевірте тиск у лівому передньому колесі.
Читайте також: Шо буде, якщо їздити влітку на зимових шинах та шипах
Зимові моделі шин виготовляють з особливого виду гумової суміші. По-перше, вона надто м’яка за літної температури, гірше тримається за асфальт. Через це суттєво зростає гальмівний шлях та збільшується схильність машини до заносу та зносу при енергійних маневрах на швидкості. Це обов’язково треба враховувати тим, кому доводиться їздити влітку на зимових шинах.
По-друге, гума, з якої виготовлені зимові шини, більше боїться ультрафіолету, а саме його у літному сонячному світлі більш ніж достатньо. Тому машину на зимовій гумі не варто залишати надовго на відкритих парковках у сонячні літні дні.
Прикривати шини від сонця в умовах українського клімату навряд чи варто. Але такий сенс є, коли йдеться про літню експлуатацію зимової гуми.
Нарешті, температурна стійкість зимових шин (мається на увазі верхній ліміт) теж обмежена – чим вище температура, тим гірше вони тримаються за асфальт і тим дужче зношується протектор.
Систему віддаленого контролю за тиском у шинах (TPMS) можна встановити на будь-який автомобіль.
Слідкуйте за тиском – це головна запорука тривалого життя ваших шин. За сьогоднішньої гуми з м’якими боковинами визначити тиск на око не так вже і просто. Тому радимо витратитися бодай на простенький механічний манометр. А коли дозволять фінанси, можна придбати систему TPMS (tire pressure monitoring system) – комплект дистанційного моніторингу тиску в шинах. Датчики, встановлені у колесах, по радіоканалу передають сигнал про тиск у кожній шині на екран, розміщений у зручному для водія місця у салоні.
Читайте також: Датчики тиску шин в авто: для чого, як встановити, як доглядати