Електрообладнання міцно тримає першість за числом проблем, створених власнику автомобіля. Втім, потрапити до автоелектрика часто непросто і завжди недешево. До того ж половина проблем з електрикою – нескладні випадки, через які негоже непокоїти професіоналів…
Досвідчені сервісмени розповіли “Авто24” про проблеми в автоелектриці, які може своїми силами подолати автовласник з мінімальними навичками. Спробуємо поділитися досвідом самостійного ремонту електрообладнання власного автомобіля.
Поради в принципі однаковi для власників усіх моделей, хоча приведена методика не стосується високотехнологічних автомобілів з CAN-шиною в електропроводці.
Багато проблем в електриці авто пояснюється посадженим акумулятором. На клемах має бути не менше 12,5 В – і клеми мають бути чистими!
Для нескладного ремонту електрообладнання в принципі не потрібне приміщення, але важливо, щоб у відкриті електроприлади, на контакти та клеми проводки не потрапляла волога.
Читайте також: Ремонт авто під час війни: якщо немає запчастин
Якщо йдеться про світловий прилад, перш за все перевіряйте його лампочку. Послідовність зазвичай розписана у керівництві з експлуатації авто. Важливо приготувати на заміну точно таку лампу, як була: за габаритами, потужністю та кількістю контактів на цоколі.
Якщо не горить фара або ліхтар, швидше за все, перегоріла лампа. Але, крім того, є кілька інших причин
Друга причина відмови ліхтаря (фар це стосується меншою мірою) – поганий контакт у патроні лампи. Його так само слід відновити за допомогою спирту, іноді доведеться трохи акуратно подряпати метал якимось тонким довгим інструментом. Нарешті, якщо у патроні все гаразд, перевіряйте роз’єми проводки, розпочавши з найближчого до ліхтаря – їхні контакти всередині можуть бути окислені.
Читайте також: На долив: чи можна змішувати робочі рідини автомобіля
Якщо запобіжник перегорає кілька разів поспіль, значить, у захищеному ним ланцюгу треба шукати замкнення на масу або сусідній дріт.
Якщо в роз’єм потрапляла волога, у ньому буде розвиватися корозія, яка порушить контакт, а то й “з`їсть” металеві деталі.
Реле теж виходять з ладу і “вирубають” окремі ланцюги. Буває, що у справного реле окислюються ніжки-контакти
Дуже радимо перед початком роботи знайти час і засісти на годинку в інтернеті. Шукайте відео або письмову розповідь колеги-автомобіліста про розв'язання подібної проблеми на вашій (або подібній) моделі авто. Як мінімум корисним буде побачити, як влаштовано важливий для вас вузол або електроприлад.
Читайте також: Автосервіс власними руками: економимо на обслуговуванні