Купівля вживаної машини майже завжди – боротьба двох людей за одну цифру – за реальний кілометраж пробігу автомобіля, який є об’єктом торгів. Як хоча б приблизно визначити пробіг, не спираючись на показання одометра?
Перш за все слід зрозуміти: витрачати час на з’ясовування реального пробігу має сенс тільки коли автомобіль не дуже старий. Якщо машині пішов другий десяток років, а одометр – на третє коло, на перший план виступає інше: реальний стан автомобіля. Тому що на ньому швидше за все вже немає рідних заводських деталей, за ступінь зносу яких можна було б хвилюватись.
Навести марафет під капотом за наявності сучасної автохімії не важко, але при цьому знос двигуна може бути доволі значним
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коли краще купувати автомобіль з пробігом
Для кожної моделі автомобіля відомі цифри пробігу, при яких настають характерні прояви зносу, і їх треба заздалегідь з’ясувати – наприклад, у журналістських матеріалах про вживану техніку або на клубних форумах прихильників певної моделі авто. В цілому маркери реального пробігу слід шукати в таких місцях:
У кожної моделі авто є свій строк, коли на деталях інтер’єру з’являються сліди зносу. Зазвичай кермо облазить не раніше 150 тис. км пробігу
Зниження компресії у сучасних іномарок настає не раніше 120 тис. км, але за умови, що автомобіль експлуатувався не варварськи
Не поспішайте самотужки приймати рішення щодо стану автомобіля, що вам сподобався – порадьтеся за підсумками огляду із досвідченим експертом. Тим більше, не поспішайте робити висновки на основі одного підозрілого моменту, але комплекс підозрілих ознак має дійсно викликати підозри щодо правдивості показань одометра.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як перевірити ходову частину при покупці машини
При побіжному знайомстві з машиною не варто брати до уваги стан деталей, які називають “розходниками”: стійок стабілізаторів підвіски, гальмівних дисків та колодок, фільтрів, шин тощо. Хоча якщо є час і натхнення, можна влаштувати детальний допит власнику щодо строків заміни згаданих деталей. Щоб потім зіставити три значення: реальний стан, скажімо, колодок, заявлений власником строк заміни і стандартні цифри пробігу колодок для даної моделі. Наприклад, у більшості автомобілів В- та С-класу з механічною коробкою передач колодки передніх гальм служать 20-30 тис. км, а гальмівні диски витримують три заміни колодок.
Амартизатори можуть служити хорошим індикатором реального пробігу, але для цього потрібен спеціальний стенд і знання співвідношення зносу до пробігу данної моделі
Майте на увазі, що зовнішньому вигляду деяких видів поверхні легко повернути “новий” вигляд: наприклад, пластик освіжають будівельним феном та поліролью, тканини – професійною хімчисткою. Тому на оббивці шукайте не бруд та тьмяніння, а те, чого позбутися неможливо: потертості, гнилі нитки, стерті написи на кнопках. Часто деякі моделі мають характерні слабкі місця, які демонструють знос передчасно: наприклад, у Lanos`ів чомусь вже до 70 тис. км тріскається чохол важеля МКП.
Визначити реальний пробіг конкретного авто за VIN-номером можна тут.
Використовуйте зазначені у нашій статті мітки як засіб визначити справжній знос машини хоча б у грубому наближенні. А коли сумніви будуть відсіяні і автомобіль-претендент на покупку буде обрано, можна буде запросити на перегляд кваліфікованого експерта. Також слідкуйте за реакцією продавця на ваші конкретні запитання щодо помічених недоліків – можливо, це дасть вам змогу побачити, коли він говорить неправду, а коли його обурення щодо ваших претензій щире.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Де краще купувати вживаний автомобіль