Взимку трапляються погодні умови, перед якими безпорадними виявляються навіть автомобілі з сучасними електронними системами допомоги водію. Що вже тоді казати про машини без таких «помічників»? Наприклад, при рушанні з місця на льоду.
Зрушити з місця на льоду буває важче, ніж їхати по ньому. Справа у тому, що момент сили у місці контакту колеса з поверхнею під час рушання виявляється найбільшим – і тому колеса легко зриваються у пробуксовування, зупинити яке при рушанні дуже складно.
Навіть по геть гладкій кризі насправді можна їздити, хоча для цього треба дотримуватися певних умов
Спочатку нагадаємо про головне, спільне для будь-яких слизьких поверхонь правило: рушати треба при низьких обертах двигуна і максимально плавному поводженні з педалями. Це стосується і машин з “механікою”, і з автоматичними трансмісіями.
Читайте також: Шипи – за і проти: які шини купити
Сучасні електронні системи в більшості випадків допомагають рушити на льоду, але від акуратності водія теж багато залежить
Читайте також: Чому не можна їздити швидко взимку: про що мовчать виробники зимових шин
Найскладніше зрушити з місця, коли машина зупинилася на крижаних нерівностях
Слід розуміти, що є ситуація, коли не вийде зрушити на льоді в принципі: на більш-менш крутому підйомі. Але ви можете зрушити не в гору, а вниз – нехай навіть задом. Розверніться на задній передачі і їдьте вниз на першій – другій передачі. Звісно, спочатку треба продумати свій новий маршрут, а головне – переконатися, що під час розвороту та інших маневрів вам не заважатимуть інші учасники дорожнього руху.
Насамкінець дозволимо собі нагадати, що коли дорога настільки слизька, що на ній машина погано рушає, значить, вона так само погано і гальмуватиме, і слухатиметься керма. Тож перш ніж розпочинати спроби зрушити на льоду, спробуйте спрогнозувати свій майбутній маршрут. Можливо, він весь буде настільки слизьким і небезпечним, що немає сенсу вирушати в дорогу?
Один з небагатьох безнадійних випадків – рушання вгору на крижаній поверхні. Навіть шипи і електронні протибуксувальні системи тут іноді бувають безсилими
Про те, як рушати на льоду, треба подбати ще перед запинкою. Дуже не бажано паркувати машину на слизькій поверхні. Якщо ж вибору немає, залишайте машину так, щоб бодай ведучі колеса були на поверхні з добрим зчепленням. Відштовхнувшись від цього п’ятачка, ви отримаєте короткий імпульс вперед у першу мить рушання, і вам його вистачить, щоб набрати невелику швидкість та продовжити рух вже по слизькій дорозі.
Читайте також: Узимку в гори: як поставити ланцюги на колеса авто