На з’їздах зі шляхопроводів водії поводяться як хто вміє: хтось вмикає правий показчик повороту, хтось – лівий, а більшість узагалі нічого не вмикає. Хоча в ПДР усе давно прописано.
Про те, який саме покажчик повороту потрібно вмикати на з’їзді з шляхопроводу і чому, детально розповів інструктор з водіння.
До речі як складають практичний іспит з водіння
Типова ситуація: ви з’їжджаєте зі шляхопроводу на дорогу внизу.
На розв’язці:
І от тут починається творчість:
одні водії вмикають правий покажчик повороту, інші — лівий, треті взагалі нічого не вмикають, бо «і так усім усе видно».
Перше авто для водія, який нещодавно отримав “права”, має бути простим в керуванні, невеликим та надійним. Цим критеріям відповідає оновлений SUZUKI Vitara – один з найпопулярніших кросоверів на українському ринку.
Рекламна інформація
За спостереженням автора відео, приблизно 70% водіїв діють неправильно. І це не дрібниця — неправильний покажчик або його відсутність впливають на безпеку для тих, хто їде позаду чи поруч.
Дивіться відео “70% водіїв тут роблять помилку. Який покажчик повороту маємо вмикати”:
Ключ до відповіді — в пункті 9.2 Правил дорожнього руху України. У спрощеному викладі він каже:
Водій повинен подавати сигнали покажчиками повороту відповідного напрямку перед початком руху, поворотом, розворотом, перестроюванням, зупинкою тощо.
Ось це формулювання «відповідного напрямку» – головне. Показчик повороту вмикаємо в той бік, у який реально збираємось рухатися, а не «для краси», «бо всі так роблять» чи «щоб знали, що я вливаюся в потік».
У більшості ситуацій це співпадає з популярним «куди повертаю кермо — туди й показчик». Але не завжди. Утім на з’їзді зі шляхопроводу якраз збігається: кермо йде праворуч — і показчик має бути правий.
До речі що означають жести регулювальника під час вимкнення світлофорів
Якщо схема така:
Бо дорога має інші можливі напрямки, навіть якщо зараз знаками дозволено тільки один. Поворот можна не позначати лише тоді, коли дорога фізично не має інших напрямків, а просто плавно змінює траєкторію — умовно, звичайний вигин дороги без перехресть, з’їздів та варіантів маневру.
На з’їзді ж зі шляхопроводу – інші напрямки існують конструктивно, просто правилами дозволено лише один – праворуч.
Отже, тут покажчик потрібен, і це має бути правий.
Ті, хто вмикає лівий покажчик на з’їзді, зазвичай пояснюють це так:
«Я ж вмикаю лівий, щоб водії на головній дорозі бачили, що я вливаюся до них у потік».
Звучить логічно… поки не подивитися на ситуацію очима тих, хто їде по головній.
Також цікаво який штраф за користування телефоном під час руху
Для водія на головній:
Тобто ліва «стрілка» на з’їзді для тих, хто їде по головній, – порожній сигнал. Він не змінює ані пріоритетів, ані траєкторій. На додаток, такий сигнал може заплутати інших учасників руху, які побачать лівий поворот там, де ви фізично повертаєте праворуч.
Правий покажчик на з’їзді зі шляхопроводу потрібен не стільки тим, хто на головній, скільки:
водіям позаду вас, сусіднім авто в паралельних смугах, особливо справа.
Вони мають чітко розуміти:
Якщо показчика немає — інші водії можуть до останнього не зрозуміти, що ви збираєтеся саме звернути. А на розв’язках, де й без того багато руху, це додає ризиків.
Лівий покажчик на таких розв’язках потрібен, але трохи пізніше – коли ви вже:
Тоді алгоритм такий:
Тобто ліва «стрілка» — це про перестроювання, а не про сам факт з’їзду.
Також цікаво яка відповідальність поліцейським, які порушують правила дорожнього руху
Отже, на з’їзді зі шляхопроводу, де:
потрібно: