Автомобіль може довго залишатись на місці з різних причин, проте завжди ймовірний сумний результат – машина ламає ваші плани щодо невідкладної поїздки. Щоб цього не сталося, треба знати, з чого починати.
Для початку з’ясуємо, що значить довгий простій. Для справного сучасного автомобіля і рік-два відпочинку – не проблема, хоча як мінімум акумулятор доведеться підзарядити. При тому для немолодої за віком машини, та ще з пробігом у кількасот тисяч км, і два-три місяці простою – привід розпочати невеличкий страйк.
Якщо автомобіль був поставлений на прикол у справному стані, серйозних проблем при його запуску не повинно бути. Але значення також має вік машини.
Розбирати причини цього разу ми не будемо, скажемо лише головне: найчастіше підводять старі за віком конструкційні матеріали, які без контакту з оливами, пальним та іншими продуктами втрачають свої якості в прискореному темпі.
Читайте також: Що робити з машиною, яку знайшли в гаражі
На щастя, далеко не завжди проблеми з запуском в експлуатацію машини після простою означають ремонт. Часто можна обійтися кількома дрібними маніпуляціями, головне – провести їх вчасно. Тобто не після виникнення проблеми, а до.
Автомобіль, який потрібно оживити після довгої бездіяльності, перш за все треба оглянути зовні і під капотом. Можливо, вже найпростіша візуальна інспекція покаже, що скористатися машиною просто зараз не вийде.
Чим менше під капотом гумових та пластикових деталей, тим краще для збереження машини під час тривалого простою.
Особливі хитрощі не потрібні, але буде краще, якщо після увімкнення запалювання ви почекаєте 5 – 7 секунд, поки насос закачає пальне з бака до форсунок. Звісно, усі електричні споживачі мають бути вимкнені.
Читайте також: Чому мотор не заводиться
Майте на увазі, що у машинах з “механікою” (і найпростішими “роботами”) на вас може чекати такий сюрприз як залипання зчеплення. Це коли ведений диск зчеплення під тривалим тиском пружини намертво прикипає до ведучого.
Після тривалого відпочинку автомобіля дуже важливо перевірити усі гумові шланги та пластикові деталі паливної системи.
Тобто виходить, що при вижатій лівій педалі механізм зчеплення насправді залишається увімкненим і машина може несподівано поїхати вперед. Щоб цього не сталося, починайте запускати двигун у нейтральному положенні важеля коробки передач. Взагалі є різні способи розчепити склеєні диски, найпростіші такі:
Якщо ці два прийоми не допоможуть (що мало ймовірно), доведеться вдаватися до більш професійних методик, які можуть стати темою окремої статті.
Обов’язково огляньте проводку під капотом – буває, що навіть під час нетривалої стоянки її ізоляцію псують гризуни. А це не лише можлива відмова важливих систем, а й імовірність пожежі. І після першого запуску двигуна не поспішайте відразу рушати в дорогу, придивіться, чи немає десь диму і запаху горілої пластмаси.
Для чого тварини гризуть дроти, достеменно невідомо. Але результат завжди нерадісний: ремонт джгутів або пожежа.
Після цього перевірте роботу електроприладів, бажано не лише фар і світлової сигналізації. Тому що та пошкоджена ізоляція може проявити себе після увімкнення того чи іншого споживача.
Не плануйте невідкладної поїздки на машині, яку вам доведеться оживити буквально перед виїздом. На те є кілька причин: одне, що вона справді може не завестися, а ще гірше, що вона може стартувати, але потім відмовить вже в дорозі. Тому краще не поспішати з виїздом, а перш за все витратити трохи часу на огляд і підготовку важливих систем.
Читайте також: Як самостійно полагодити електрообладнання в автомобілі