Зазвичай огляд та діагностику гальмівної системи роблять при планових ТО. Але цю операцію можна поєднати з сезонною заміною гуми, адже колеса усе одно доводиться знімати. Для тих, хто доглядає за своїм автомобілем самостійно маємо кілька порад.
Читайте також: Brembo представила гальма Sensify, які використовують штучний інтелект
Взимку гальмівній системі автомобіля доводиться працювати в непростих умовах. Дорожній бруд, сіль, хімічні речовини, що застосовуються для обробки асфальту, змішуючись з вологою, перетворюються на гримучу суміш, яка осідає в тому числі й на елементах гальм. Це порушує їх нормальну роботу й може призвести до передчасного зношування колодок, дисків і супортів. Щоб зменшити навантаження на гальмівну систему взимку та звести до мінімуму можливість різних проблем, одночасно з обов'язковою зміною автомобільної гуми з літньої на зимову рекомендується оглядати стан гальмівних дисків і колодок. І навіть якщо заміна їм не потрібна, подбати про гігієну гальмівної системи зайвим не буде.
Гігієна гальмівної системи
Очищення гальмівної системи починається зі зняття супортів і очищення напрямних та поверхонь, що примикають, від бруду та іржі.
Для видалення залишків старого мастила, жирових відкладень та інших забруднень можна використовувати знежирювальний спрей-очисник, а у випадку, якщо на деталях з'явилася іржа, знадобиться обробка металевою щіткою або напилком з дрібним насіканням. Потрібно лише уважно стежити, щоб у процесі не пошкодити пильовики та гумові ущільнювачі, а за потребою замінити їх на нові.
Переконайтеся, що гальмівні колодки вільно переміщаються, а в гальмівному механізмі немає заклинювання чи закисання внаслідок корозії чи сильного забруднення.
Можна приступати до збирання. Проте спочатку необхідно нанести новий шар мастила на місця, рекомендовані багатьма автовиробниками: напрямну поверхню скоби супорта, його “пальці”, штифти та болти. Наносити мастило потрібно також на колодки в точках контакту в гальмівному супорті.
Вибір мастила
Для елементів гальмівної системи важливо використовувати відповідний тип мастила. Популярне в народі графітове мастило в умовах підвищених температур (а в гальмівній системі розігрів деталей часто сягає вище 200°С) швидко пересихає та приносить більше шкоди, ніж користі. Металовмісні мастила не підходять для застосування в автомобілях з системами ABS і ESP. Адже струмопровідні властивості цих мастил можуть призводити до спотворення інформації, що отримується з датчиків, та впливати на точність роботи систем безпеки. І це не єдиний їхній недолік. Крім того, алюмінієві деталі супортів при обробці мастилами на базі міді вступають з останньою в електролітичну реакцію, і замість захисту лише ще більше ушкоджуються.
Оптимальним вибором є сучасні мастила без металів та кислот у складі, наприклад, Bosch Superfit. Вони дозволяють не тільки надійно захистити деталі гальмівної системи від утворення корозії, а й знизити рівень шуму та скрипу при гальмуванні, не створюють перешкод для роботи систем ABS і ESP.
До примх непередбачуваної зимової погоди ще є час, тому не зволікайте й приділіть увагу підготовці гальмівної системи до холодного сезону за всіма правилами.