Держава вже зробила перші кроки до адаптації до нових реалій паливного ринку. Верховна Рада схвалила відміну акцизу на автомобільне пальне та зменшення ставки ПДВ з 20% до 7%.
Читайте також: Проблема з пальним: звідки його постачати в Україну?
Очікується, що закон набуде чинності одночасно із зміненою формулою розрахунку граничних цін на АЗС, яка враховує нові реалії з Євросоюзу.
Великі можливості
Важливу роль можуть і мають відіграти відділення міжнародних трейдерів в Україні – Shell, Socar, SNEL Energy, AMIC. Їхня перевага порівняно з українськими компаніями полягає у доступі до дешевого фінансування (і фінансування як такого), а також зв'язків на глобальному нафтовому ринку.
Shell. Дали у штангу із купівлею російської нафти, посипали голову попілом та обіцяли перерахувати якийсь прибуток від цієї операції Україні. Всім буде зрозуміліше, якщо просто буде виконувати свою роль та везти паливо в Україну. У Shell у Європі є НПЗ, трейдинг також на рівні.
Socar. Мільйони тонн продажів нафти та нафтопродуктів у всьому світі. Ультра-мега-нано-сучасний завод Star неподалік Туреччини. Ця компанія також може занятий місце звільнене росянами та білорусами.
SNEL. У цієї компанії великі можливості. Повідомлялося, що пан Димитриос Анифантакис, який купив мережу АЗС Glusco в Україні, має досвід роботи в Litasco, BP, Cargill SA і є чинним членом борду Motor Oil Hellas – грецького нафтопереробного гіганта. Саме зараз у нього є шанс показати свій трейдерський досвід.
AMIC. Згоріла нафтобаза в Бородянці – сильний удар, але у компанії є потужні офіси в Литві та Польщі, відмінне знання ринку України. Цим компанія може успішно користуватись особливо за умов вільного ринку і низьких податків.
Також лишається чимало українських компаній. У Європі багато нафтобаз та терміналів, де можна перехопити невеликі обсяги, які нецікаві великим постачальникам. Це може стати гарним шансом для розвитку.