Китай покращив інвестиційні умови для автовиробників

Китайське законодавство, як і політичний устрій країни, відрізняються винятковою стабільністю. Це дозволяє міжнародним корпораціям ефективно працювати плануючи свій розвиток на десятиліття уперед.
Китай покращив інвестиційні умови для автовиробників - 28 грудня 2021 - Auto24
logo29 грудня 2021, 09:30
logo0
logo0 хв

З 1 січня 2022 року КНР скасовує всі обмеження на інвестиції зарубіжних виробників у місцевий автопром. Ці зміни були ухвалені урядом країни ще у 2018 році, і тепер вони набувають чинності.

Читайте також: Китайський Geely повертається на український ринок: які авто будуть у продажу

Обмеження були введені ще в 1994 році і дозволяли іноземним корпораціям організовувати виробництво автомобілів усередині країни лише в рамках спільних підприємств із місцевими компаніями, причому частка зарубіжної участі не могла перевищувати 50%. За задумом, така схема мала залучити до Китаю як гроші іноземних компаній, так і їхні технології, якими доводилося ділитися з партнерами у межах СП. Хоча спільні заводи тут будувалися і раніше: наприклад, Volkswagen, Peugeot, Citroen та Jeep організували спільні підприємства у Китаї ще до 1994 року.

Стратегія спрацювала: китайські автовиробники отримали доступ і досить швидко освоїли сучасні розробки світових компаній. Турбомотори, преселективні роботи, гібриди та електромобілі вже стали нормою для КНР. Тому з 2018 року уряд почав поступово запроваджувати послаблення. Тоді “правило 50%” було знято для виробників гібридів та електромобілів. Цим негайно скористалася Tesla, побудувавши перший у КНР повністю іноземний автозавод Gigafactory 3 поблизу Шанхаю, який запрацював наприкінці 2019 року. Тоді ж BMW та Volkswagen збільшили до 70% свої частки у спільних підприємствах BMW-Brilliance та JAC-Volkswagen відповідно, адже у їхніх планах теж було виробництво електрифікованих моделей.

Наступним кроком у 2020 році стало скасування обмежень для виробників комерційного транспорту, і з 1 січня 2022-го вони перестануть діяти і для всіх інших гравців китайського ринку. Це означає, що іноземні компанії тепер зможуть збільшити свої частки на спільних підприємствах (аж до 100%) або організувати нові філії, що повністю належать самому виробнику. Швидше за все наступного року відбудеться масовий переділ китайського автопрому.