У минулому році 10 дочірніх підприємств держкомпанії отримали чистий прибуток в сумі 85 млн грн, тоді як збиток 21 підприємства становить 215 млн грн.
Читайте також: В Укравтодорі розповіли, навіщо будувати дороги в Чорнобильські зоні відчуження
Серед причин збитків керівництво компанії називає:
- встановлення замовниками дорожніх робіт дискримінаційних умов і застосування адміністративних важелів впливу, що зменшує обсяги залучення окремих дочірніх підприємств;
- заборгованість основних держзамовників перед дочірніми підприємствами компанії, яка в 2020 році склала 240 млн грн;
- більше 90% дорожньої техніки і устаткування технічно застаріле, загальна потреба облавтодорів в оновленні потужностей становить понад 10 млрд грн;
- необхідність утримувати велику кількість виробничих баз, частина яких віддають в оренду, в тому числі конкурентам;
- нездатність дочірніх підприємств виплатити борги через відсутність доходів.
У 2020 році було розпочато 6 кримінальних проваджень про банкрутство дочірніх підприємств держкомпанії. Керівництво також зазначає, що більшість підприємств мають борги, що призводить до втрати можливостей проводити ремонти, підтримувати автодороги і загрожує банкрутством.
На кінець 2020 року поточні зобов'язання компанії склали 2,6 млрд грн. Вони складалися з короткострокових кредитів банків - 36 млн, за товари, роботи, послуги - 802,5 млн грн, за розрахунками з бюджетом - 1 млрд грн, за розрахунками зі страхуванням - 91,1 млн грн, з оплати праці - 209,7 млн грн.
Компанія "Автомобільні дороги України" здійснює експлуатаційне утримання майже 54% мережі доріг загального користування державного значення, забезпечує проїзд автотранспорту цими стратегічними шляхами, входить в сферу управління "Укравтодору".
Основну виробничу діяльність виконують 24 дочірні підприємства - облавтодори, які розташовані у всіх областях України. Загальна кількість співробітників дочірніх підприємств компанії складає 13,6 тис. осіб, з яких робітники - 9 786 осіб.