За замовчуванням штрафи з камер отримують власники автомобілів або керівники компаній, за якими машина зареєстрована, навіть якщо у них немає "водійських прав". Але існує можливість спрямовувати штрафи іншій людині, яка керує авто.

Конституційність норми закону, яка дозволяє автоматично штрафувати автовласника, а не водія-порушника, досі розглядається у Конституційному суді. Та поки рішення не прийняте, автовласники можуть скористатись можливістю оформлення штрафів на іншу особу.

Читайте також: За минулий рік камери відеофіксації обійшлись українцям у 2,5 млрд грн

Перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький розповів, як призначити “належного користувача” – особу, яка керує автомобілем та буде отримувати штрафи з камер.

Призначити “належного користувача” можна, не виходячи з дому. Важливо те, що у одного транспортного засобу може бути лише один “належний користувач”. А ось бути “належним користувачем” одна особа може стосовно нескінченної кількості транспортних засобів.

Замовити послугу може лише особа, яка хоче стати “належним користувачем”.

Для цього потрібно:

  • Авторизуватися в Електронному кабінеті водія за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП, раніше ЕЦП), BankID або MobileID.
  • Обрати з переліку послугу “Керування належним користувачем”.
  • Ввести VIN-код транспортного засобу, “належним користувачем” якого особа хоче стати, та перевірити правильність деперсоніфікованої інформації про транспортний засіб, яку видасть система.
  • Обрати одну з підстав для “належного користування”
  • Ввести e-mail і телефон власника авто.
  • Перевірити свої дані та за необхідності прикріпити скан-копії довіреності чи договору, що є підставою для належного користування або просто вказати пункт “домовленість з власником”.
  • Підписати створену заявку за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
  • Наступним етапом є отримання листа власником з посиланням на онлайн-заяву особи, яка призначається належним користувачем.
  • Власник авто має перейти за посиланням і дати згоду на це призначення.
  • Після візування — заявка підтверджується оператором в територіальному сервісному центрі МВС.
  • Після цього особа, яка замовила послугу “належного користувача”, може побачити статус підтвердження заявки в е-Кабінеті водія.
  • На цю процедуру обов’язково потрібна згода обох: власника та “користувача”.

Якщо ж у автовласника або директора підприємства немає змоги здійснити реєстрацію “належного користувача” через Електронний кабінет водія, тоді і власнику, і “належному користувачу” слід звернутися з відповідними документами в будь-який територіальний сервісний центр МВС.