Nissan Leaf
Коли перше покоління Nissan Leaf вийшло на ринок у 2010 році, це був прорив. Недорогий, з чудовим стилем, він був справжнім відображенням майбутніх електромобілів. До того ж Leaf з’явився аж за 18 місяців до того, як Ілон Маск презентував Tesla Model S.
Однак все одно у США він продавався не дуже добре – було продано менше 175 000 одиниць. Хоча й коштував він там на рівні авто з ДВЗ – близько 25 тисяч доларів. Саме з Америки багато Nissan Leaf потрапило в Україну, що зробило його найбільш масовим електромобілем на нашому ринку.
Також цікаво тест-драйв Nissan Leaf
Серед причин низької популярності у світі та США – не дуже добра динаміка розгону та невеликий запас ходу (у порівнянні з Tesla, наприклад). Та й більш сучасні електромобілі мають запас ходу до 450 і навіть 800 кілометрів. Натомість навіть друге покоління Leaf 2022 року забезпечує приблизно 360 кілометрів зі збільшеною батареєю та всього 230 – в базовій комплектації.
Є й інші причини “поховати” найперший масовий електромобіль. Зараз більшість виробників автомобілів електрифікують весь свій модельний ряд, тобто усі моделі, які вони випускають, мають електричні версії. Тому необхідності в “окремій” електричній моделі в японського виробника вже нема.
До того ж на ринку панують кросовери, а у Nissan є новітній електрокросовер Aria, на які компанія покладає великі надії. Тож місця в модельній гамі старому-доброму Leaf у Nissan не знайшлося. Отже, наступного покоління цього автомобіля може вже й не бути.
Втім, у “Ніссан Україна” заперечили завершення випуску Leaf. До того ж речник Nissan Брайан Брокман відмовився спекулювати щодо майбутнього Leaf, але відзначив “відновлення” інтересу клієнтів через “вартісну пропозицію” автомобіля та зростаючий попит на електромобілі.