Поки деякі громадяни думають, як обхитрити державу і продовжити їздити на нерозмитненій машині, держава один за одним видає варіанти виходу з патової ситуації, що склалася з евробляхами.

Нове рішення проблеми єврономерів пропонується в законопроектах, про які розповідає портал ЕП. Законопроекти № 8487 і № 8488, текст яких на сайті Верховної Ради поки не відкривається, представлені групою депутатів, першою серед яких заявлена ​​Ніна Южаніна (глава Комітету податкової та митної політики).

Читайте також: Три чверті "евроблях" їздять без страховки

Про головні відмінності нових правил ввезення старих іномарок йдеться в повідомленні прес-служби пані Южаніної: "Зменшення розміру акцизного податку з авто, скасування заборони на митне оформлення машин, які не відповідають екологічному стандарту "євро-5", а також посилення контролю за переміщенням і використанням транспортних засобів, зареєстрованих в інших державах".

В основі розрахунку акцизного податку на авто – базові ставки для одиниці авто: з бензиновим двигуном – 50 євро, з дизельним двигуном – 75 євро, із застосуванням до них коефіцієнтів.

"Отже, розмір акцизного податку буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна і коефіцієнт віку. При цьому коефіцієнт двигуна буде обчислюватися шляхом ділення обсягу двигуна на 1000, а коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва авто, до року визначення ставки податку".

"Розраховані за новим принципом акцизи будуть значно менші тих, які діють зараз, а різниця в розмірі ставок для різних за обсягом двигунів не буде такою істотною. При цьому акцизний податок на старі авто буде вище за рахунок його збільшення на віковий коефіцієнт, що буде стимулювати придбання новіших авто", – зазначила Южаніна.

"У законопроекті прописано алгоритм взаємодії митників, поліцейських і прикордонників, передбачено створення автоматизованої системи обміну інформацією, Нацполіціі надано право перевірки авто на єврономерах, введений ряд обмежень на операції з такими авто, закладені жорсткі штрафи за порушення митних правил", – підкреслила депутат. Штрафи пропонується підняти до 34 тис. грн, за деякі порушення передбачено вилучення автомобіля.

Читайте також: Багатодітній матері із Запоріжжя виписали штраф півмільйони гривень за “євробляхи”

Глава Комітету зазначила, що обидва законопроекти попередньо обговорювалися з представниками ГО "Автоєвросила", Мінфіну, Державної фіскальної служби, МВС, Прикордонної служби, а також профільних асоціацій – виробників, дилерів, імпортерів.
Представники Комітету зазначили, що вже наступного тижня пропозиції можна подати на розгляд парламенту.

Порівняння пропонованого акцизного збору з чинним на даний момент (бензин)

Об'єм двигуна

(см3)

Діючий акциз (євро)

Новий акциз (євро)

нові авто

до 5 років

понад

5 років

нові авто

5 років

15 років

900

92

985

1 294

45

225

675

1000

102

1 094

1 438

50

250

750

1200

76

1 640

2 113

60

300

900

1500

95

2 051

2 642

75

375

1 125

1600

427

2 629

3 906

80

400

1 200

1800

481

2 957

4 394

90

450

1 350

2000

534

3 286

4 882

100

500

1 500

2100

561

3 450

5 126

105

525

1 575

2200

587

3 615

5 370

110

550

1 650

2500

690

5 533

12 463

125

625

1 850

2800

773

6 196

13 958

140

700

2 100

3000

828

6 639

14 955

150

750

2 250

3500

7 732

11 652

17 448

175

875

2 625

4000

8 836

13 316

19 940

200

1 000

3 000

4500

9 941

14 981

22 433

225

1 125

3 375

5000

11 045

16 645

24 925

250

1 250

3 750

5500

12 150

18 310

27 418

275

1 375

4 125

6000

13 254

19 974

29 910

300

1 500

4 500

Читайте також: ЗМІ: поліція почала перепис авто на єврономерах