За минулий тиждень ціни на бензин просіли в гурті на 1,25 грн/л, при цьому вартість дизпального зменшилась на 0,5 грн/л. Про це свідчать дані моніторингу Консалтингової групи «А-95».

На минулому тижні кількість пропозицій високооктану була обмеженою. В п'ятницю, 23 грудня, придбати бензин А-95 можна було в західному регіоні країни в середньому за 42,5 грн/л, а діапазон торгівлі тут був у межах 40-45 грн/л. Також високооктан торгувався в південному регіоні за 43,5 грн/л, проте ресурс тут пропонували одна-дві компанії. В свою чергу, пропозицій А92 на цьому тижня взагалі не було на ринку.

Читайте також: Попри прогнози експертів, в Україні дорожчає пальне

«Пропозиції бензинів сконцентровані на кордоні, продавці не мають бажання везти ресурс вглиб країни. Митне оформлення ускладнилось, машину, яка простояла на митниці тиждень, всі хочуть швидше продати та піти в новий рейс», — говорить один зі співрозмовників видання enkorr.

Ситуація з дизпальним дещо краща. Гуртові партії ДП в кінці тижня пропонувались в середньому за 50,75 грн/л, а торгівля велась у межах 47,5-53 грн/л (-0,5-1 грн/л до 16 грудня).

Найнижчу ціну на дизель зафіксовано в південному регіоні. Тут торгівлю вели в діапазоні 47,5-51 грн/л, а середня вартість знизилася на 1 грн/л, до 49 грн/л, порівняно з минулою п’ятницею. У західному регіоні дизпальне можна було придбати за 48,5-51 грн/л, при цьому середня ціна спустилась на 1,52 грн/л, до 49,75 грн/л. У північних і центральних регіонах цінники на ДП за тиждень скинули 0,5-1,0 грн/л (50-53 грн/л), і в середньому дизпальне в цих областях коштувало 52 та 52,75 грн/л відповідно.

«На ринку відчувається суттєве збільшення попиту, тим паче після того, як в листопаді вибрали всі запаси. Проте оператори не встигають закрити всі потреби клієнтів, вагома причина цьому — затримки при імпорті та оформленню пального та напруженість в енергетичному секторі країни», — коментує ситуацію ще один оператор ринку.

За наявними даними, імпорт бензинів за 2 декади грудня склав 116 тис. т., що на 47% більше в порівнянні з таким же періодом листопада. По дизельному пальному імпорт за цей же період склав 403 тис. т. (+28% відносно останнього місяця осені).

«Ресурсна та цінова ситуація на оптовому ринку буде залежати від нормалізації електропостачання, оскільки це напряму впливає на попит та ритмічність імпорту», - вважають у «Консалтинговій групі А-95».