![Ціни на паливо 2018: паливо в Україні подорожчає на 30-40%](https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/201804/34889dd21b27-e824-401e-baa6-1aaa5e8a97c9.jpg?w=400&h=225&fit=cover&output=webp&q=85)
Зараз міжвідомча комісія розглядає заяву "Укртатнафти". Вимога українського виробника пального полягає в скороченні його імпорту з Росії та Білорусі до 30% від загального обсягу ринку. В 2017 році імпорт світлих нафтопродуктів із цих країн був на рівні 65% ринку.
Читайте також: Під Кабміном протестують проти підвищення цін на пальне
Розслідування міжвідомчої комісії з цього питання може тривати до 330 днів. Але справа в тому, що обмеження можуть бути введені тимчасово, до закінчення розслідування. Є інформація, що де-факто вони вже діють.
Екс-керівник прес-служби Міністерства інфраструктури Ельдар Салімов каже, що імпорт нафтопродуктів уже перекритий: “Сказала "Укртатнафта", що імпорт нафтопродуктів потрібно обмежити? Енергетична митниця відповіла "є", і, не чекаючи рішення уряду, зупинила в п'ятницю весь імпорт нафтопродуктів”, – пише він у своєму пості FB. “Офіційна причина – не перевантажується платіжний модуль в базі. Звичайно-звичайно, модуль винен”, – іронізує експерт.
Читайте також: Нардепи хочуть переглянути мито на автомобілі
Свою стурбованість з приводу цієї ситуації також висловив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн. “Будь-які квоти означають зникнення конкуренції серед постачальників, а значить – зростання цін”, – каже експерт. На його думку, квотування призведе до подорожчання палива як мінімум на 5 грн. за літр. Крім того квотування може призвести до виникнення дефіциту та монополізації ринку.
Інші експерти, зокрема один з керівників громадської організації АЄС Олег Ярошевич каже, що зростання цін на паливо в Україні може скласти від 4 до 15 гривень. Активісти цієї організації вже анонсували проведення акції протесту 18 квітня. Планується мітинг під Кабміном і блокування АЗС.
Читайте також: Стало відомо, коли в Україні може подорожчати пальне