Минрегіон запроваджує ще одну цікаву європейську практику для налагодження транспортного руху в містах - перехоплюючі автостоянки, так звані “Park&Ride”. Зазвичай вони розміщуються на околицях або при в’їзді у центри великих міст поблизу зупинок громадського транспорту, щоб власник авто міг залишити свою машину і зручно пересісти на метро, автобус чи трамвай.
Читайте також: У Польщі жінка під час здачі на права задавила свого інструктора: відео
Плата за таку парковку коштує копійки у порівнянні з парковками в центрі, а в багатьох випадках взагалі безкоштовна. Крім того, користувачі перехоплюючих парковок можуть зі знижкою придбати квитки на громадський транспорт “туди-назад”.
Такі парковки дозволяють:
- зменшити кількість заторів на дорогах,
- вирішити проблему з нестачею парковок в містах,
- підвищити екологічний стан міста,
- налагодити рух транспорту в центрі.
Згідно з будівельними нормами щодо містобудування такі перехоплюючі автостоянки мають входити до складу транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ), що повинні передбачуватися в генеральних планах та комплексних схемах транспорту великих міст для зручної та швидкої пересадки з одного виду транспорту на інший.
Їх кількість і місткість визначається на основі розрахунків перспективних пересадочних пасажиропотоків і пасажирооборотів.
Перехоплюючі парковки мають розташовуватися на під’їзді до центральної частини міста поблизу:
• залізничних станцій;
• авіаційних терміналів;
• станцій метрополітену;
• зупинок маршрутного таксі та іншого громадського транспорту.
Мінімальна відстань до вказаних об’єктів - 150 м. При цьому, до половини всіх паркомісць на перехоплюючих автостоянках мають розраховуватися для зберігання авто протягом дня, до 25% - для короткочасного зберігання протягом декількох годин.