Підприємство Haru Oni в Пунта-Аренас має запрацювати в середині 2022 року. Виробництво буде екологічно чистим, з використанням вітрових генераторів енергії, а продуктом заводу буде синтетичне пальне eFuel.
Також цікаво: Новий світовий рекорд: електрична вантажівка проїхала 1099 кілометрів на одному заряді
Завод Haru Oni використовує енергію вітру для електролізу води. Отриманий водень може бути сам по собі пальним, але він також використовується для другого етапу – перетворення на штучний метанол, при одночасному захопленні вуглекислого газу з атмосфери. Синтетичний метанол також є добрим пальним, але на заводі перероблятимуть і його – вже на синтетичний бензин.
План передбачає випуск синтетичного пального в об’ємі 130 тисяч літрів на рік на початковому етапі, з ростом до 55 мільйонів літрів до 2024 року і до 550 мільйонів – до 2026 року. Оскільки для виробництва синтетичного пального захоплюється вуглекислий газ, подальше спалювання використання ДВЗ не збільшить вуглецевий слід, а лише відновить баланс.
Компанія Porsche ще навесні почала застосовувати синтетичне пальне марки Esso, вироблене з рослинної сировини, у своїх трекових болідах. Німецький виробник спорткарів сподівається зберегти автомобілі з ДВЗ, завдяки синтетичному пальному. Вірять у це й деякі інші великі компанії, від Bosch до Mazda.
Синтезоване з вітру, води й повітря пальне, має всі шанси на комерційний успіх, адже може замінити нафтопродукти для автотранспорту і дозволить використовувати нинішні автомобілі ще деякий час. А Чилі хоче стати головним виробником синтетичного пального у світі, побудувавши установки для електролізу потужністю 5 ГВт до 2025 року та 25 ГВт – до 2030 року.