Білорусь, де тривають вуличні протести після президентських виборів, є важливим торговим партнером України. При цьому ключова стаття українського імпорту з Білорусі – це нафтопродукти. З 3,75 млрд доларів, які в минулому році "витекли" з України в Білорусь, 2,37 млрд було сплачено за бензин і солярку.
Читайте також: Мережі АЗС підвищують ціни на пальне
Тому, як розповів президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко, якщо в Білорусі почнуться серйозні страйки, в Україні на них насамперед відреагують ціни на бензин.
"На сьогоднішній день Україна в основному купує в Білорусі бензин. І купує його тільки на одному підприємстві – Мозирському нафтопереробному заводі. Якщо почнуться страйки і цей завод зупиниться, у нас будуть проблеми. Поки будуть налагоджуватися поставки з Литви або інших країн, можуть бути перебої , і ціна на бензин у нас зросте. Я сподіваюся, звичайно, що у них буде все добре, але такий ризик існує", – говорить Охріменко.
А економічний експерт Олексій Кущ звертає увагу, що в період збору врожаю особливо серйозні проблеми можуть виникнути з дизельним паливом.
"Один з основних пунктів нашої зовнішньої торгівлі з Білоруссю – це, звичайно, нафтопродукти. Фактично вся Україна їздить на білоруському дизелі. Я не думаю, що там станеться щось таке, що серйозно вплине на поставки. Але якщо буде масова дестабілізація роботи економіки, зупиняться білоруські нафтопереробні заводи, у нас може виникнути дефіцит дизеля на ринку. Особливо це неприємно зараз, коли йде активний збір врожаю. Зрозуміло, що знайти дизпаливо у інших постачальників – не проблема в сучасному світі. Але доведеться, можливо, купувати дорожче. Тому що білоруський дизель – один з найдешевших, і тут дуже вигідна логістика", – говорить Кущ.
12 серпня деякі великі заводи Білорусі вже оголосили страйк.
Також цікаво: Neste розробляє альтернативне пальне для авто