У деяких країнах існує законодавча заборона прогрівання двигуна на місці – такі заходи мотивують “турботою про навколишнє середовище”. При цьому існує думка, що прогрів двигуна на місці (без навантаження) завдає йому значно менше шкоди, ніж прогрів у русі.
Читайте також: Чи варто прогрівати двигун взимку: відповідь автовиробників
Втім, якщо орієнтуватися на витрату палива, прогрів у русі може бути вигіднішим, оскільки під час тривалої роботи холодного двигуна на холостому ходу витрачається чимало пального. Експеримент із Renault Logan з мотором 1,6 підтвердив, що витрати палива у холодного двигуна значно більші, ніж у прогрітого.
Експеримент проводився в зимовий період, коли температура повітря була -20 градусів за Цельсієм. Вимірювання проводили після холодного запуску. На холостих оборотах автомобіль витратив 450 мл пального за 15 хвилин. Прогрітий двигун на холостому ходу витрачає близько 1-1,3 літрів на годину – тобто приблизно удвічі менше, ніж холодний.
Отже, з точки зору економії пального, прогрів автомобіля на місці – досить затратний процес. Якщо прогрівати автомобіль двічі на день по 15 хвилин упродовж трьох місяців, то витрати пального на прогрів за усю зиму сягнуть близько 80 літрів.