Компанія Porsche разом із плеядою партнерів працює над комерціалізацією рідкого пального з мінімальним вуглецевим слідом, яке може подовжити життя машин з двигунами внутрішнього згоряння.
Дізнайтесь також: Ставка на водень: Південна Корея у десять разів збільшить кількість водневих АЗС
Перші серйозні кроки у цьому напрямку німецький автовиробник зробив минулого року, оголосивши про початок будівництва в Чилі комерційного заводу з виробництва вуглецево-нейтрального метанолу та бензину eFuel. Пальне eFuel – це синтетичний бензин, який горить так само як і традиційний, але має мінімальний вплив на навколишнє середовище.
“Ми розробляємо eFuel як доповнення до електрики”, — сказав Ян Омштедт, керівник проєкту Porsche eFuel. Він пояснив, що це інноваційний спосіб очищення нинішніх транспортних засобів з двигуном внутрішнього згоряння, перш ніж їх замінять електромобілі. eFuel також можна використовувати для живлення класичних автомобілів. Цей пункт особливо близький і дорогий для Porsche, оскільки близько 70% автомобілів, будь-коли випущених німецькою компанією, все ще на ходу.
Porsche співпрацює з такими відомими компаніями, як ExxonMobil, Siemens Energy, Enel, Gasco та іншими в рамках цього проєкту. На першому етапі роботи чилійського заводу його потужність становитиме близько 130 000 літрів eFuel на рік, але вже у 2024 році завод обсяг повинен становити 55 мільйонів літрів eFuel, а у 2026 році – 550 мільйонів літрів.
Фото: завод з виробництва синтетичного пального у Чилі / Porsche
Як виготовляється eFuel? Сильно спрощуючи процес, його можна описати так: вітряні турбіни виробляють електроенергію, яка використовується для розщеплення води на водень і кисень за допомогою електролізу. Далі водень з’єднується з вуглекислим газом, захопленим з повітря, та синтезується в метанол, який потім перетворюється на бензин. Але це ще не все. Цей виробничий процес також можна використовувати для виробництва синтетичного гасу.
Загалом для виробництва літра eFuel, яке містить близько 9 кВт-год енергії, потрібно близько 20 кіловат-годин відновлюваної енергії. Такі енерговитрати майже ідентичні виробництву традиційного бензину на основі нафти.
Вже з 2022 року Porsche використовуватиме eFuel для заправки своїх трекових спорткарів аби протестувати синтетичний бензин у найважчих умовах.