
Українські водії у жовтні знову зіткнулися зі зростанням вартості пального. Найбільше зміни торкнулися дизельного пального, тоді як бензин уникнув різких коливань. Ситуація зі скрапленим газом виявилася змішаною: окремі регіони відчули дефіцит і підвищення цін. Про це пише enkorr.ua.
Читайте також: Дизельне пальне дорожчає через санкції
Причини зростання: нафта і курс валют
У третій декаді жовтня світові котирування нафти піднялися з 61–62 до 65–66 доларів за барель. Це автоматично вплинуло на імпортні ціни пального в Україні. В період 20–27 жовтня:
- дизель подорожчав у закупівлі на 97 доларів за тонну (близько 4,10 грн за літр),
- бензин — на 47 доларів за тонну (приблизно 1,77 грн за літр).
Наприкінці місяця котирування частково відкотилися, але загалом у жовтні дизель залишився дорожчим, ніж на початку місяця, а бензин навіть трохи подешевшав на світовому ринку.
До цього додався фактор валюти: долар у жовтні виріс на 0,88 грн. Це саме по собі додало майже 0,8 грн за літр дизелю та 0,67 грн за літр бензину у собівартості для імпортерів.
Логістичні обмеження
Одразу кілька ключових каналів постачання працювали з перебоями:
- обмеження у порту Констанца,
- відсутність постачань з ORLEN Lietuva,
- проблеми зі Словаччини.
У підсумку гуртова ціна дизелю в Україні зросла на 2,61 грн за літр, бензину — на 0,91 грн.