Які бувають типи кузовів легкових автомобілів

Тип кузова – найчастіше перший фактор, який бере до уваги потенційний покупець автомобіля. У короткому огляді ми розповімо про кожен тип.
Типи кузова легкових автомобілів: седан, універсал, хетчбек

ФОТО: GettyImages|

Які бувають типи кузовів легкових автомобілів

logo14 жовтня 2018, 14:32
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

Визначаючись, який кузов йому потрібен, автовласник вирішує, наскільки практична машина йому потрібна. Інакше кажучи, при виборі кузова потрібно чітко розуміти, для чого купується транспортний засіб: яка повинна бути пасажиромісткість, який вантажний відсік, наскільки яскравий і виразний дизайн. Адже не секрет, що ми купуємо автомобіль не тільки як транспортний засіб, але і як засіб самовираження. І найчастіше саме кузовом все і визначається.

Читайте також: Як обрати сервіс з кузовного ремонту

Седан. Класичний кузов, зовні характеризується трьома чітко вираженими об`ємами – капотом, салоном, багажником. Саме окремий, закритий і повністю ізольований від пасажирського салону багажник відрізняє седан від багатьох інших типів кузова.

Через низький салон седан не найзручніший тип для пасажирів, та й возити поклажу в обмеженому об`ємі багажника не завжди добре. Але секрет популярності седана в нашій країні – в традиції і в іміджі солідності, що закріпилися за ним протягом багатьох років.

Універсал. Цей кузов дійсно більш універсальний, ніж седан, на базі якого він побудований. Висота багажника у нього на рівні даху салону, а заднє сидіння (або обидва ряди задніх сидіннь) складається, так що вантажний відсік може бути збільшений удвічі для великогабаритного багажу.

Серйозний мінус універсалу в тому, що пасажири і вантаж змушені їхати практично в одному просторі. Цікаво, що пасажирських (бічних) дверей в цьому кузові може бути як чотири, так і дві і навіть три. У XXI столітті виробники подають такі машини як «гарячі вагони» з потужними силовими агрегатами або позашляховики.

Читайте також: Як правильно видалити бітум з кузова авто

Хетчбек. Трохи менш універсальний, ніж універсал, хетчбек відрізняється від останнього більш коротким заднім свісом і як правило, похилою задньою стінкою кузова. У повсякденному житті хетч більш зручний, оскільки при інших рівних умовах (крім об`єму багажника звісно) має менші габарити. Традиційно випускаються трьох- і п'ятидверні хетчбеки.

Це один з найпопулярніших типів в даний час, і частково завдяки безлічі варіантів позиціонування: виробники роблять "гарячі" хетчбеки для молодих, "бабусямобілі" для розважливих користувачів, стильні малотиражні моделі для представників богеми, ностальгічні ретро-ремейки та інші.

Мінівен. Однооб'ємні вагончики колись з'явилися як більш висока заміна кузову універсал, по салону якого пасажири можуть переміщатися, не згинаючись в три погибелі.

Рядів сидінь в таких машинах теж може бути два-три, планування часто трансформовне, посадка в кріслах більш вертикальна. Всі плюси кузова універсал тут також присутні, але при тому престижність вена ще нижча. У цього кузова в даний час своя стійка ніша споживачів, але нашої країни це не стосується.

Читайте також: Весна і кузов: які наслідки зими усунути в першу чергу

Позашляховик (кросовер). Формально за типом кузова такі машини потрібно відносити до універсалів. Але в повсякденному користуванні між цими машинами є помітні відмінності. Підлога кузова у позашляховиків розташована високо над дорогою, що робить її зручнішою для посадки. Притому підлога багажника часто ще вища, оскільки під нею у багатьох кросоверів розміщується привід заднього моста і масивна запаска.

І відповідно, багажний відсік може виявитися непропорційно малим в порівнянні з габаритами машини в цілому. Кросовери і позашляховики лідирують в продажах на ринках багатьох країн, хоча справа тут не тільки в кузові, але і в можливостях ходової частини.

Купе. Спортивний, а точніше іміджевий варіант для тих, хто їздить поодинці або максимум удвох. В принципі, для водія і його єдиного пасажира такі автомобілі цілком зручні, хіба що сідати за кермо в традиційно низьке купе іноді складніше звичайного.

Справжнє купе повинно мати трьохоб'ємний силует з окремим, як у седана, багажником (до слова, невеликим), але часто до благородного племені купе відносять низькі заряджені хетчбеки. Як нішевий продукт, купе поширені в багатих країнах, але в Україні їхня популярність стримується якістю доріг.

Читайте також: Чи варто купувати автомобіль з кузовом купе

Кабріолет. Складаний верх відкриває небо над головою водія і пасажирів. Зміст такого ускладнення суто іміджевий, з точки зору практичності – одні мінуси: складність і недовговічність даху, пил, шум, спека, холод, низька вандалостійкість.

Спортивний двомісний кабріолет називається родстером, який може мати складний верх з металу і відповідно титул купе-кабріолета. Обидва типи кузова поширені мало, причому не тільки в нашій країні.

Пікап. Взагалі-то це ні що інше, як вид легкої вантажівки, але з подачі американців пікапи стали роз'їзним транспортом і у нас, замінюючи частково великий рамний позашляховик. Як купе і кабріолети, пікапи у нас люблять купувати, щоб підкреслити в певному плані свій імідж.

До того ж пікап значно дешевше позашляховика, побудованого на одній з ним базі. З мінусів пікапів потрібно відзначити більш жорстку підвіску і відсутність нормального багажника, захищеного від негоди і зловмисників.

Лімузин. З цим малопоширеним представницьким кузовом все ясно: це седан з перегородкою за спинкою переднього сидіння. При цьому не важливо, скільки рядів сидінь в салоні – два або три.


Тарга. Родстер, у якого залишена жорсткою, нескладною рамка в задній частині даху, називають таргою. Кузов настільки рідкісний, що більшість автомобілістів його ніколи не побачать на дорозі. Сенс такої конструкції – не тільки бажання виглядати оригіналом, але і зберегти безпеку екіпажу при перевертанні у разі ДТП. В даний час це питання вирішується іншим шляхом, тому таргу можна сміливо відносити до автомобільної екзотики.

Чесно кажучи, говорячи про те, які бувають типи кузовів легкових автомобілів, можна було б розповісти ще про пару-трійку рідкісних варіантів – наприклад, про ландо або хардтоп. Але вони настільки цікаві, що гідні окремої публікації. До якої ми обов'язково повернемося.

Читайте також: Яке авто придбати: основні помилки при виборі кузова