![У лютому на АЗС може виникнути дефіцит автогазу](https://auto.24tv.ua/resources/photos/news/202101/27291fb6d6b2e-ff9d-420c-8af4-7e37393d5c0c.jpg?w=400&h=225&fit=cover&output=webp&q=85)
З лютого місяця в Україні вступає в силу новий технічний регламент на зріджені гази. Проблема в тому, що в державі відсутні необхідні органи сертифікації, через що ринок може бути паралізований, про це попереджають на сайті консалтингової групи "А-95".
Читайте також: Українці перестали вписувати ГБО в "техпаспорт"
Згідно із законом, щоб допустити до продажу певну партію скрапленого газу, її спочатку перевіряють на відповідність вимог техрегламенту. Відповідну оцінку дають спеціальні органи, які повинні бути акредитовані НААУ (Нацагентством з акредитації України). Однак таких органів для сертифікації в Україні просто не існує.
У зв'язку з цим, всі партії зрідженого газу, що поставляються на ринок з 4 лютого, після того як почне діяти техрегламент, можуть бути заблоковані уповноваженими органами. Труднощі полягають не тільки в цьому, а й у нормах самого техрегламенту.
Справа в тому, що документ вимагає паспортизацію кожної партії, яка акредитована українською лабораторією, а таких в країні дуже мало. Все це може створити додаткові проблеми на ринку автогазу в країні. Крім того, на тлі всіх цих нововведень органи нагляду зможуть затримувати партії зрідженого газу для зняття проб. Це може спровокувати розвиток корупції.
Найкраще в даній ситуації – це перенести дату вступу в силу техрегламенту, щоб був час розібратися з усіма перерахованими вище нюансами, вважають спеціалісти консалтингової групи "А-95".