Українські трейдери відчувають дефіцит дизельного пального

Трейдери кажуть про дефіцит пропозицій дизелю на морі. Поки що мова йде лише про гуртові поставки.
Українські трейдери відчувають дефіцит дизельного пального
logo7 листопада 2022, 11:22
logo0
logo0 хв
РЕКЛАМА

На початок листопада українські трейдери констатували загострення ситуації з поставками дизельного палива Чорним морем. Брак пропозицій пального учасники ринку пов’язують зі зменшенням пропозиції з терміналу турецької компанії Opet, яка є одним з найбільших операторів у регіоні.

Читайте також: Прогноз від НБУ: пальне подорожчає на 20%

Зокрема дефіцит відмічали дві крупні українські роздрібні мережі, які шукали суднові партії ДП з температурою фільтрації -23 °C.

«Таким вимогам відповідає продукт індійського виробництва, але через закриття арбітражу поставок з цього напрямку майже немає», — пояснює ситуацію трейдер, що спеціалізується на продажі дизпалива в Рені.

Співрозмовник також зазначив, що на баланс регіонального ринку впливає зменшення постачань продукту з російських портів до Туреччини.

За словами співбесідників видання enkorr, наразі постачання з турецького терміналу призупинено до 20 листопада, вільних партій немає. Таким чином, напруження на ринку у найближчі три тижні буде зростати. Тому не виключено, що премії до середземноморських котирувань на наступні партії зимового дизелю зростуть з $100-110 до $120-130 за тону.

На терміналах Болгарії ціни дизельного палива цього тижня не зазнали суттєвих змін. Автомобільні партії продукту на умовах EXW компанії продають по $1215-1265 за тону. При продажі дизпалива за формулою на основі триденного котирування FOB Med Italy премії складають $110-130.

Автомобільні партії зимового дизельного палива на східних паливних терміналах Польщі подешевшали до $1280-1330 за тону через коливання північно-західних котирувань та зменшення розмірів премій для окремих покупців.

Українські імпортери також відзначають зменшення премій приблизно на $10/т для залізничних партій продукту, що будуть відвантажені у листопаді.

Дещо нелогічний спад цін на фоні відчутної нестачі продукту трейдери пояснювали великим диференціалом, який утворився між котируваннями на півночі та півдні Європи. Так, останнім часом цей «дизельний» диференціал сягнув $100/т, у звязку з чим українські компанії намагались зменшити закупівлі на півночі та паралельно збільшити на півдні. Однак сюрприз у вигляді скорочення постачань з Туреччини зробив своєрідний вакуум на ринку та відчуття дефіциту.

«Це дуже незвично на тлі вересня, коли всі були залиті. Зараз танкер стабільно розпродається задовго до заходу у порт», — каже один з великих трейдерів.