Внаслідок різкого стрибка цін на пальне цього року вартість володіння та експлуатації електромобіля зрівнялася, а в деяких випадках стала нижчою, ніж володіння бензиновим або дизельним аналогом, повідомляє Financial Times з посиланням на дані лізингової компанії LeasePlan.
Читайте також: Скільки електромобілів купили українці у 2022 році: статистика
У лізинговому парку LeasePlan близько 1,9 млн автомобілів у 22 країнах світу. Експерти зіставили експлуатаційні витрати та ціни на оренду своїх автомобілів, порівнявши їх за різними сегментами.
За даними компанії, попри дорожчий у порівнянні з традиційними варіантами акумуляторний двигун, його експлуатаційні витрати в рази нижчі через менші витрати на обслуговування та дешеву заправку.
«Сукупна вартість володіння – ключовий момент, який може спровокувати повсюдний перехід на акумуляторні автомобілі. Електромобілі майже у всіх сегментах та країнах Європи зараз коштують стільки ж чи дешевше за сукупною вартістю володіння, ніж бензинові чи дизельні автомобілі», — зазначають експерти.
У LeasePlan підрахували, що вартість стандартного сімейного автомобіля, такого як Ford Kuga, у порівнянні з електричним аналогом Škoda Enyaq, була однаковою. Або ж електромобіль коштував дешевше в 19 з 22 європейських країн, включаючи Великобританію, Францію, Німеччину та Нідерланди. Тільки в Польщі, Італії та Чехії електрична модель виявилася помітно дорожчою.
Серед невеликих автомобілів, таких як Renault Megane та Kia Nero, витрати на електромобіль у Франції та Великій Британії виявилися значно меншими (різниця до €170 на місяць).
Так, за підрахунками LeasePlan, витрати на зарядку сьогодні становлять близько 15% вартості володіння та експлуатації електромобіля, а вартість заправки дизельної моделі становить близько 28% від загальної вартості володіння. "Всупереч інфляції цін на енергоносії, вартість палива для електромобілів залишається значно нижчою, ніж для бензинових та дизельних автомобілів", – підсумували експерти.
Після початку паніки навколо “короновірусу” та у зв'язку з проблемами в логістиці багато автомобільних компаній зіткнулися з нестачею напівпровідників і зростанням цін на транспортування вантажів, внаслідок чого частина заводів була змушена скоротити виробництво або піти у простий. Після 2022 року проблему посилило зростання на енергоносії через рекордну спеку та військові дії Україні.
Так, за підсумками 2020 року світовий продаж нових машин із ДВС знизився на 14%, склавши всього 66,5 млн — найменший показник за десятиліття. Поряд із цим попит на електромобілі та гібриди зріс на 39–43%. Найбільше електромобілів було продано у Європі, Китаї та США.
Вартість акумулятора електричного автомобіля може сягати 50% від загальної ціни електромобіля, при цьому термін служби акумуляторів зараз становить від 1000 до 1500 циклів заряду/розряду (від 200 тис. до 500 тис. км), після чого вони вимагають заміни.