Україна фактично "реприватизує" ділянку нафтопродуктопроводу "Самара-Західний напрямок", який багато років знаходився в приватних руках. Відповідне рішення було прийнято на засіданні Ради національної безпеки і оборони.
Читайте також: Автогаз має подорожчати до 16 грн за літр
Продуктопровід та пов'язані з ним об'єкти вже передані на тимчасове відповідальне зберігання держкомпанії "Укртранснафта".
Що зміниться
Поставки пального цим продуктопроводом були відносно не великими. "Якщо в 2018 році було близько 2 мільйонів тон, то за 2019 рік – один мільйон з чвертю, а в 2020 році - трохи більше 600 тисяч тон", - повідомив керівник спеціальних проектів науково-технічного центру "Психея" Геннадій Рябцев.
Він додав, що в січні 2021 року продуктопроводом українським споживачам було поставлено близько 30 тисяч тон дизпалива - при місячному споживанні в країні на рівні 300 тисяч тон. Тобто продуктопровід забезпечував близько 10% споживання.
Чи буде дефіцит дизеля
На загальному балансі нафтопродуктів України ситуація з припиненням імпорту позначиться не критично.
За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, український ринок нафтопродуктів вже достатньо диверсифікований, і замістити трубопровідні поставки буде нескладно. "Це станеться, як за рахунок переорієнтації трубопровідних обсягів на відвантаження залізницею, так і за рахунок резервів внутрішньої нафтопереробки та імпорту морем", - заявив він.
Зростання ціни
Поставки нафтопродуктів трубопровідним транспортом є найбільш дешевими. Але, з огляду на незначність обсягів палива, які останнім часом імпортувалися "трубою", закриття цього маршруту навряд чи призведе до зростання цін на дизель. "Максимум – це 1-1,5% через переорієнтацію на те ж паливо, тільки з Гомеля", – говорить Геннадій Рябцев.