
Volkswagen ID.Unyx лідер серед приватних покупців
У жовтні 2025 року український автопарк поповнився майже 7,8 тисячі нових легкових автомобілів. Такі дані оприлюднила профільна асоціація Укравтопром. Попит формували як приватні покупці, так і бізнес, але їхні вподобання суттєво різняться, що віддзеркалює структурні зміни на ринку.
Читайте також: Названо найпопулярніші автомобілі європейського ринку
Хто купує більше
71 відсоток зареєстрованих нових автомобілів припав на фізичних осіб. Корпоративний сегмент сформував 29 відсотків продажів. Порівняно з жовтнем 2024 року ситуація змінилася помітно: приватні покупки зросли на 60 відсотків, тоді як корпоративні — скоротилися на 5 відсотків.
Ця динаміка може бути пов’язана із поверненням частини українців до довоєнної мобільності, зростанням переконання у стабільності електричного транспорту, а також обережністю бізнесу в умовах високих ризиків та непередбачуваності податкового середовища.
Що обирають приватні покупці
Провідні позиції серед фізичних осіб утримують електромобілі та гібриди. У топ-5 жовтня увійшли:
- Volkswagen ID.Unyx – 431 авто
- BYD Song Plus – 382 авто
- Toyota RAV4 – 296 авто
- BYD Leopard 3 – 247 авто
- Hyundai Tucson – 207 авто
Перевага електромобілів у приватному секторі може сигналізувати про ширше прийняття нових технологій та кращу доступність зарядної інфраструктури у великих містах.
Корпоративні вподобання: надійність і прохідність
Юрособи, навпаки, роблять акцент на утилітарності та можливостях авто працювати в складних умовах — логістика, ремонти, агросектор. Топ корпоративного сегмента виглядає так:
- Renault Duster – 316 авто
- KGM Musso Grand – 131 авто
- Toyota Land Cruiser Prado – 105 авто
- Toyota RAV4 – 88 авто
- Volkswagen Touareg – 84 авто
Кросовери та пікапи залишаються основою автопарків бізнесу — вони універсальні та краще пристосовані до інфраструктурних реалій.
Що це означає для ринку
Ріст приватного сегмента може стати рушієм подальшої електрифікації ринку. Водночас падіння корпоративних закупівель є сигналом: бізнес стримує витрати та інвестиції, очікуючи кращих економічних умов.
Зростання попиту на електрички пов’язане зі скасуванням пільг на них з початку наступного року. Як ринок відреагує коли традиційні та електричні авто опиняться в рівних умовах з точки зору оподаткування – дізнаємось за кілька місяців.