Водії все менше довіряють автопілотам, однак автовиробників це не зупиняє

Останнє опитування автомобілістів показало, що вони схиляються не стільки до технологій автономного водіння, скільки до розширених можливостей автоматизованої системи безпеки ADAS.
Автопілот на дорогах поки фейк – Авто24
Посилання скопійовано!
logo24 червня 2023, 13:41
logo0
logo0 хв

Висновки експертів S&P Global Mobility співпали з результатами, зібраними Центром досліджень ААА. Обидві аналітичні служби запевняють, що автопілот допоки водіїв лякає. Це виливається у тривожний симптом для виробників автономних транспортних засобів: 68% респондентів бояться керувати безпілотним автомобілем, що на 13% більше аналогічного дослідження торік.

"Ми не очікували такого різкого падіння довіри порівняно з попередніми роками. Хоча з урахуванням кількості гучних аварій, що сталися через надмірну залежність від сучасних автомобільних технологій, це не дивно», - підкреслив директор автомобільних досліджень AAA Грег Бреннон.

Також читайте Водій за кермом заснув, але поліцейський про це не знав...

І хоча довіра автомобілістів до технологій автономного керування впала, окремі виробники вже запускають системи автономного керування 3-го рівня. Mercedes-Benz у цьому напрямку навіть обігнав свого найближчого конкурента Tesla: опціонально 3-й рівень автопілота виробник обіцяє для S-класу та седана EQS вже у наступному році.

Автономний автомобіль краще вибиратиме швидкість і майстерніше маневруватиме в заторах, витрачаючи при цьому менший ресурс енергії. Фото: neurohive.io

Більшість експертів з розумінням сприйняли ставлення водіїв до автопілота й визнало, що автономного транспортного засобу ще не існує. Головна проблема в тому, автономія сама навчається, адаптується, тобто це справжнісінький штучний інтелект. Цього жодним виробником не досягнуто.

Допоки маємо автоматизований транспортний засіб, що на автономію ніяк не тягне… Фото: CarBuzz.com

Натомість є автоматизований транспортний засіб, що реагує на ситуацію за допомогою штучного програмування: автоматизовані ТЗ роблять тільки те, що прописано рядком коду. Скажімо, розширена функція допомоги водієві у вигляді автоматичного гальмування.

Також читайте Автопілот сам поведе машину на штрафмайданчик

Згаданий вище 3-й рівень автономного керування передбачає, що автомобіль буде контролювати своє оточення, прискорюватися, гальмувати, змінювати смугу руху. Водієві при цьому можна не триматися за кермо.

Частково 4-й рівень дасть автономію, оскільки машина починає думати, аналізувати складні ситуації та оминати проблеми. Але при цьому безпілотний автомобіль не позбавляється керма. І тільки 5-й рівень стане піком самостійної їзди ТЗ, йому вже не потрібні кермо та водій.

Це не дуже близька перспектива, але вона колись стане реальною: автомобілю з водієм за кермом залишать спеціальні треки для відчуття свободи і... не пустять на дороги загального користування. Фото: Baidu

І хочу до цього ще дуже далеко, людство почало задумуватися: з приходом реального автопілота водій перестає бути водієм, він стає пасажиром і втрачає свободу. Попереду нас чекає суперництво людських факторів та штучного інтелекту. Останній може перемогти, запропонувавши безпеку на дорогах та комфорт у дорозі.