Туман - на відміну від ожеледиці, заметів, ям та інших типових дорожніх перешкод – не заважає тиснути на газ і нестися вперед з будь-якою швидкістю. Особливо, якщо дорога з розміткою та інших машин на дорозі мало. Але мчить такий сміливий водій зазвичай прямо в безодню, бо коли в 20 метрах від його капота з сірої імли раптом випливає якась некваплива вантажівка, робити що-небудь вже пізно.
Також цікаво: 8 порад: як їздити по снігу
Швидкість
Тому розумна швидкість – це перша відповідь на питання, як потрібно їздити в туман. Швидкість повинна бути такою, щоб видимої відстані вам вистачило для екстреної зупинки. Вгадати потрібну межу непросто, тому що густота туману рідко буває стабільною, безперервно змінюючись. А також часто заважає оманливе самозаспокоєння, яке через деякий час опановує водієм: ось вже чверть години я їду в цьому білому молоці, і нічого поганого не відбувається – і швидкість якось сама собою наростає.
Парадоксально, але у світлий час в тумані транспорт помітний гірше, ніж вночі, тому що в темряві фари і ліхтарі видніше
Між тим, відстань, з якої видно габаритні вогні інших автомобілів, в тумані скорочується в кілька разів – і горе, якщо вона виявиться менше вашого зупинного шляху. Але гірше того, на наших дорогах зустрічається безліч об'єктів, не освітлених і взагалі ніяк не позначених.
Світло
Ще одна неприємність, яку несе з собою туман - це неможливість бачити дорогу. У багатьох випадках можна з'їхати з проїжджої частини в кювет або ще далі. Легше триматися на курсі, якщо на асфальті є розмітка і узбіччя позначені стовпчиками або відбійниками. Ну а якщо покриття "прикрашене" ямами, то справи зовсім погані: до всіх інших загроз додається перспектива ремонтувати підвіску або міняти колесо на узбіччі в умовах обмеженої видимості.
Дальнє світло в тумані зазвичай тільки шкодить. Найефективніше – це протитуманки, але фари ближнього світла освітлюють дорогу далі
Вдень світло фар в тумані допомагає мало, але їх потрібно увімкнути, щоб зробити свою машину помітною для інших учасників руху. А ось вночі фари, природно, необхідні. Дальнє світло при їзді в тумані тільки шкодить, підсвічуючи дрібні крапельки води, з яких складається туман, воно створює перед капотом білу непроникну стіну. Іноді подібним чином поводить себе і ближнє світло, в такому випадку можна спробувати за допомогою коректора фар опустити промінь максимально вниз, зазвичай видимість після цього поліпшується.
Також цікаво: Перший сніг: як іздити по снігу
Звичайно ж, якщо машина укомплектована протитуманними фарами, їх потрібно включити. Вони будуть освітлювати дорогу краще звичайних, оскільки світять по низу, над дорогою, де щільність туману завжди менше. Як варіант, в деяких умовах протитуманки краще використовувати без ближнього світла.
Швидкість в тумані повинна бути такою, щоб зупинковий шлях з неї не перевищував дистанції видимості
У всіх нинішніх автомобілів є задній протитуманний ліхтар (ліхтарі), який по суті є потужним габаритним вогнем – позначає автомобіль на дорозі при вигляді ззаду. Але їм потрібно користуватися з оглядкою, оскільки він може засліплювати водіїв, що їдуть ззаду. Найбільш ефективне це світло на заміській дорозі або в дуже густому тумані.
Технічні засоби
Оскільки в туман з-за керма не завжди зрозуміло, які зовнішні освітлювальні прилади включені, потрібно заздалегідь розібратися, як правильно керувати передніми та задніми протівотуманками. Справа в тому, що не у всіх автомобілів органи управління світлотехнікою інтуїтивно зрозумілі, а при несподіваній зустрічі з зоною туману фари і задні вогні потрібно включати негайно.
З вимикачами протитуманних фар і ліхтарів потрібно розібратися заздалегідь, щоб не баритися з їх активацією при заїзді в туман
У заміських поїздках в густому тумані певну допомогу надасть включений GPS-навігатор, екран якого буде підказувати загальний напрямок руху, майбутні повороти і транспортні розв'язки.
Але головна порада щодо того, як правильно їздити в тумані, буде такою: якщо немає впевненості в безпечному русі, треба зупинитися у спокійному місці і перечекати негоду. Якщо можливості знайти безпечне місце немає, потрібно з'їхати якомога глибше на узбіччя і не вимикати вогні і аварійку.
Також цікаво: Підготовка до зими: зустрічаємо День бляхаря