Новий звіт Міжнародного енергетичного агентства (IEA) показав, що зростання світового авторинку у 2024 році забезпечили лише електромобілі та гібриди. Вони вже становлять 45% усіх продажів. Збут авто з ДВЗ від 2017 року впав на майже на третину.
У новому звіті МЕА "Що далі для світової автомобільної промисловості" окреслено виклики та можливості, пов'язані з переміщенням міжнародних центрів виробництва та продажу автомобілів. Зміна орієнтирів відбувається на тлі зростання світового попиту на електромобілі.
Як йдеться у дослідженні МЕА, географія світової автомобільної промисловості зазнає значних змін, а продажі електромобілів зростають. Достеменно встановлено потенційні наслідки для чинних виробників автомобілів та їхніх країн, включаючи можливості для підвищення конкурентоспроможності в умовах швидкозмінного середовища.
Читайте також Кожен четвертий проданий у 2025 році автомобіль буде електричним
Звіт містить перший у своєму роді аналіз сектору, заснований на огляді ринкових даних та даних про витрати, а також консультаціях з учасниками галузі.
На КНР зараз припадає 40% світових потужностей з виробництва автомобілів, тоді як на Європу та Північну Америку припадає по 15%.
Китай обігнав Європейський Союз і став найбільшим у світі експортером автомобілів у 2024 році.
Географія ринку змінилася кардинально:
Читайте також Електромобілі у 2023 році поставлять новий рекорд продажу
За словами виконавчого директора МЕА Фатіха Бірола, "світова автомобільна промисловість зараз переживає серйозні зміни, які мають значні наслідки для економіки всього світу та для енергетичного сектору".
На підставі аналізу він виділив три масштабні тенденції, що зараз формуються:
Ці процеси матимуть значний вплив на енергетику та економіку.
Читайте також У Європі купують лише третину авто з ДВЗ: решту – електричні та гібридні
Чинні автовиробники змушені одночасно:
У звіті зазначається, що виробництво автомобілів у Китаї дешевше, ніж у розвинених економіках, особливо електромобілів. Це пов'язано, головним чином, з такими факторами, як великомасштабне виробництво та вертикальна інтеграція. Ціни на енергоносії та витрати на робочу силу також сприяють цьому, але меншою мірою.
За підсумками 2024 року видно, що китайський автопром дуже впевнено вмостився у ніші виробників електромобілів. Інфографіка: Авто24 за статистикою IEA. Licence
Виробництво електромобілів у Китаї суттєво дешевше через:
Читайте також На ринку автомобілів ЄС акумуляторні авто вперше обійшли дизельні
Звіт МЕА зазначає: різницю у вартості батарей можна скоротити. Встановлено, що 50-відсоткові переваги Китаю — це результат виробничої ефективності та автоматизації.
Країни з розвиненою економікою можуть досягти подібних показників лише за умови інвестицій та масштабування виробництва. Однак на нинішньому етапі це практично не реально.