Як у листопаді змінилися середні ціни на популярні моделі, на скільки постарів український авторинок та як змінився рейтинг найпопулярніших брендів в онлайн продажах легковиків.
Абсолютну більшість оголошень продажу на українському ринку надалі складають легковики вартістю до $10 тисяч. Порівняно з жовтнем, частка таких машин у листопаді майже не змінилася: вони надалі складають абсолютну більшість — 76% від загальної кількості. Найбільша кількість пропозицій продажу знаходиться в категорії $1-2 тисячі: 10,8% (у жовтні показник був на рівні 10,6%).
Цінова структура вживаних легкових авто на українському ринку у жовтні та листопаді
Загалом, цінова структура українського авторинку напряму залежить від купівельної спроможності українців, яка залишається на низькому рівні.
Також цікаво через крах криптобіржі ціни на преміум-легковики падають
У листопаді середня ціна вживаного легкового автомобіля у продажі в інтернеті, як і у жовтні, залишається рекордно низькою у 2022 році: $5300. На початку року, а також протягом травня-липня середня вартість легковика у продажі складала $6 тисяч. Отже, кількість оголошень продажу дешевших автомобілів не зменшується.
Динаміка зміни середньої ціни на легковики, що продавались в інтернеті, січень-листопад 2022 року
Тенденції до подешевшання вживаних авто на ринку не спостерігається, адже й причин для цього немає. Так, із 10 найпопулярніших моделей, котрі українці найчастіше продавали в інтернеті у листопаді, незначно подешевшали лише дві: BMW 5 Series (з $6600 до $6000) та BMW 3 Series (з $5700 до $5550). Обидві машини були популярними під час дії так званого «нульового» розмитнення, тож зниження їх середньої ціни може бути пов’язане із великою кількістю оголошень продажу та відповідно – високою конкуренцією продавців.
На $100 в середньому подорожчала Skoda Octavia (з $6700 до $6800), середня ціна інших моделей залишилися на тому ж рівні, що й у жовтні.
Зміна середніх цін на найпопулярніші моделі легкових автомобілів на сайтах продажу у 2022 році
Також цікаво альтернатива VW Passat за $5-7 тисяч
У червні та липні, коли на ринку була максимальна кількість пропозицій продажу «свіжопригнаних» автомобілів без сплати митних платежів, середній вік машин в оголошеннях продажу складав 15,2 року — це найнижчий показник у 2022 році. У листопаді цей показник виявився навпаки максимально високим: 16,7 року. Тобто, автомобільний ринок України продовжує старіти — уже четвертий місяць поспіль, з моменту скасування так званого «нульового» розмитнення.
Зміна середнього віку вживаних легкових автомобілів на автомобільному ринку України, січень-листопад 2022 р.
Продовжує збільшуватися кількість легковиків, випущених після 1992 року (тобто старше 30 років): їх частка зросла з 11,7% у жовтні до 12% в листопаді. Це також максимальний показник у 2022 році.
Вікова структура вживаних легкових автомобілів на автомобільному ринку України, січень-листопад 2022 р.
Як помітно з рейтингу брендів, радянсько-російські автомобілі марки ВАЗ збільшують свою частку серед оголошень продажу в інтернеті. У листопаді їх було вже 11,8% — це максимальний показник цієї марки у 2022 році. Ще у червні таких авто було 7,2%, а перше місце займав Volkswagen з часткою 11,5%. У листопаді авто цієї марки залишилися на другому місці із часткою 10,6%. На третьому місці в рейтингу розмістилися легковики Renault (6,3%).
Частка ВАЗів зростає, у першу чергу, через зменшення пропозицій продажу автомобілів західних брендів. Останніх було більше, коли авторинок активно наповнювався вживаними легковиками з-за кордону під час дії «нульового» розмитнення.
Частка марок вживаних легковиків на українському авторинку у жовтні
До речі ціни на вживані авто у США знизяться наступного року
Основні тренди листопада:
Аналіз статистичних даних агрегатора Automoto.ua, який збирає оголошення продажу ВСІХ авто зі 100 автосайтів в Україні, щоб моніторити ці зміни та відстежувати тренди.