Так, звичайно, поки тепло і не задощило, потрібно з'їздити разом з вашою улюбленицею на пікнік. Але ми про речі більш приземлені: перевірка деяких технічних нюансів машини напередодні приходу справжньої осені. Зробіть це, щоб машина не підвела.
Взагалі-то осінь - не найільш зла пора по відношенню до машини: спека спала, морози ще не дійшли, солі немає, наледі не шкрябають по дну ... Але на цьому тлі саме час підготуватися до справжніх неприємностей, які принесуть із собою пізня осінь, а за нею і зима.
Також цікаво: Як підготувати авто до продажу в Україні
Рекомендації, які ми дамо тут, можна втілити в життя самому, а можна доручити професіоналам СТО - але для повної довіри вам краще самому знати повний список робіт.
Швидше за все, в нинішньому осінньо-зимовому сезоні вам вже доводилося включати пічку, хоча б на десяток хвилин. Щоб вона не підвела в справжні холоди, перевірте систему охолодження, яка взимку грає у створенні мікроклімату салону ключову роль.
Неправильно думати, що оскільки взимку мотору не так жарко, то і проблеми з системою охолодження (а значить, і опалення салону) будуть менш вірогідні. Перевірте для початку рівень антифризу
Рівень антифризу. Звичайно ж, контролювати його потрібно не раз на сезон, а хоча б раз на тиждень. Але якщо ви згадаєте, що протягом літа доводилося доливати його кілька разів, значить, потрібно шукати місце витоку - інакше в холодну пору вся охолоджуюча рідина може піти на асфальт просто за одну ніч.
Опалювач. Виберіть свіжий вересневий ранок і включіть обігрівач на повну потужність: потрібно переконатися, що з дефлекторів йде дуже гарячий і потужний потік повітря. Якщо повітря не гаряче, а тепле, або його потік слабкий, доведеться ревізувати вентилятор або розбиратися з теплообмінником опалювача – він може забитися сміттям ззовні або окислами антифризу зсередини.
Ось чого дійсно треба остерігатись в холодний сезон, так це проблем з видимістю. Щоб і вам все було видно добре, і ви самі були помітні на дорозі, потрібно перевірити відповідне обладнання автомобіля.
Щітки склоочисників - це дуже серйозно. Від їхнього стану залежить, чи встигнуте ви вчасно помітити небезпеку на дорозі
Двірники. Деякі автомобілісти змінюють щітки склоочисників щорічно, і в цьому безумовно є сенс. У всякому разі, ваші двірники не повинні залишати смуги і плями води на склі, скрипіти і погрожувати склу виступаючими елементами каркасу. Справа в тому, що за час літньої спеки гума могла постаріти від ультрафіолету сонячних променів і втратити частину своїх властивостей.
Також цікаво: Як вибрати та купити двірники на авто
Фари. Влітку, можливо, ви мало користувалися зовнішнім освітленням і могли не помітити, що якийсь із світлових приладів вийшов з ладу. Проте в осінньо-зимовий період світловий день короткий, і світлотехніка буде більш затребувана. Тому переконайтеся, що всі лампи включаються, коли це потрібно. До слова, причиною відмови може бути не просто лампа, що перегоріла, але і окислення контактів - як її самої, так і в роз'ємах проводки.
Обігрівач заднього скла часто пошкоджується, в результаті - відсутність видимості назад і ймовірність наїхати на людину або перешкоду
Підгрів скла. Важливий фактор хорошою оглядовості - чисте заднє скло. Але його підігрів у багатьох машин досить примхливий, він відмовляється розплавляти лід і прибирати вологу зі скла через обрив струмопровідних ниток або перегоряння запобіжника. Розберіться з ним заздалегідь.
Саме вони, круглі, пружні і такі недешеві, забезпечують і плавне кочення автомобіля по нерівностях, і зчеплення з дорогою, і найголовніше - його керованість в будь-яку погоду. Проблеми з шинами нам виявити найлегше, тому потрібно уважно оглянути їх.
Також цікаво: Як вибрати шиномонтаж: п`ять ознак небезпечного сервісу
Протектор. Осінь зазвичай щедра на дощі, а на мокрій дорозі вимоги до шин особливо суворі. Чим менше глибина протектора, тим раніше настає аквапланування: перевірте, чи не стерлися ваші шини за літо до небезпечної межі. ПДР називають цифру 1,6 мм, але це справді граничне значення.
Шини з більш глибоким протектором краще видавлюють воду із зони контакту з асфальтом і надійніше тримаются дороги
Тиск. Згадайте, чи не занадто часто влітку вам доводилося підкачувати якесь із коліс - якщо так, то значить, десь в покришці засів цвях або щось подібне. Тобто, на вас чекають на шиномонтажі.
Зимові шини. Вересень-жовтень - саме час подумати про зимову гуму. Якщо у вас вже є зимовий комплект, переконайтеся в його придатності, якщо стара «зима» вже полисіла або має «грижі», займіться підбором нової. Вибір шин для більшості автомобілів просто величезний, тому займіться цією справою не поспішаючи
Розбираючись, що потрібно зробити з машиною у вересні, зрозумійте головне: потрібно виявити ті дрібні неполадки і сліди зносу, які накопичилися за активний літній сезон. Звичайно, більшість з них будуть усунені під час найближчого планового ТО, але з іншого боку, буде дуже неприємно, якщо якийсь «косяк» вилізе в несприятливих умовах зимової дороги.
Також цікаво: Підготовка до зими: готуємо машину і себе