Як перетворити електромобіль на “павербанк”: тест технології V2L

19:20, 6 серпня, вівторок

Через складну ситуацію в енергетичній системі України деякі власники вважають, що електромобіль – недоцільна покупка в такий час. Проте, деякі електромобілі обладнані технологією V2L, що дозволяє віддавати накопичений заряд батареї.

Команда “Першої Електрички” розповіла детальніше про цю технологію та способи її використання. Серед брендів, які офіційно продаються в Україні, лише три мають підтримку V2L – це Hyundai, Kia та MG.

Читайте також: Вживаний VW ID.4 з 50 тисячами км пробігу: реальний досвід експлуатації

В модельному ряді Hyundai технологією V2L оснащені Ioniq 5, Ioniq 6 та Kona Electric. До слова, Hyundai Kona минулого покоління не мала такої опції. Представник корейського автовиробника в Україні розповів Денису, автору “Першої Електрички”, як працює система віддачі заряду батареї.

Технологія розрядки батареї немає обмеження по часу роботи, й фактично, за потреби може використати усю корисну ємність батареї. Акумулятор електромобіля видає постійний струм, тому для роботи V2L потрібен спеціальний пристрій-інвертор, що конвертує його у змінний струм.

До слова, в автомобілях Hyundai є корисна опція, яка дозволяє власнику встановити обмеження залишку акумулятора – наприклад 40%. Роботу технології V2L продемонстрували на наочному прикладі двох авто з батареєю однакової ємності 77 кВт-год. Розряджений до 15% залишу Ioniq 5 підключили до повністю зарядженого Ioniq 6.

Результат заряджання наступний: за 17 годин 20 хвилин батарея Ioniq 5 спожила 45,1 кВт, що означає, що батарея Ioniq 6 віддала 63% заряду, які конвертувались в 53% заряду в Ioniq 5. Шляхом простого підрахунку можна з’ясувати, що втрата становить 10%, тобто 7,7 кВт-год.

Також цікаво: Скільки проїдуть 10 популярних в Україні електромобілів з розрядженою "в нуль" батареєю

Однак, така втрата існує в разі подвійної конвертації через інвертор, який потрібний для заряджання електромобіля, тому в разі підключення до будинку втрата електроенергії буде значно меншою. Водночас тест на максимальну потужність заряду дозволив дізнатись, що вона становить 3,4 кВт (16 А) й цього виявилось недостатньо, аби під’єднати професійну кавову машину, тоді як оргтехнікою можна сміливо користуватись.

Серед електромобілів MG V2L мають такі моделі, як ZS, MG 4 та Marvel R. Однак, кросовер ZS доступний з двома варіантами батареї: на 51 та 72 кВт-год. У виконанні з батареєю меншої ємності даний електромобіль не має опції розрядки.

Автовиробник заявляє, що максимальна потужність віддачі заряду становить 2,2 кВт, проте, насправді цей показник дещо вищий – на рівні 2,7 кВт. Як і з електромобілями Hyundai, команда “Першої Електрички” провела аналогічний тест на зарядку двох авто.

MG Marvel R був заряджений на 80% й за ніч віддав близько 32,5 кВт-год енергії меншому MG 4, який мав заряд на рівні 20%. Водночас максимальна пікова потужність, за якої система працює штатно, становить 3,4 кВт.

Читайте також: Чи є Audi Q4 e-tron 50 quattro близнюком VW ID.4: відео

Електромобілі Kia, зокрема EV9, EV6 та Niro EV також вміють віддавати накопичений заряд. Проте, наразі усі доступні в Україні Niro EV представлені в комплектації, де показник потужності віддачі заряду обмежений на позначці у 300 Вт. Цього вистачить хіба що для того, аби зарядити гаджети.

Kia EV6, як і його “брати” від Hyundai, має батарею ємністю 77 кВт-год, тоді як флагманський EV9 має акумулятор на 99,8 кВт-год. Як і у вищезгаданих моделей, максимальна пікова потужність заряду обмежена на позначці в 3,5 кВт, а тривалість роботи системи необмежена.

Варто також зазначити, що зараз мережею ширяться численні пропозиції з продажу так званих “розрядників” для електромобілів, які не підтримують функцію V2L. Фактично, вони “обманюють” систему авто й перетворюють постійним струм батареї в змінний.

Однак, нещодавно власники ID.4 й ID.6 почали повідомляти, що після використання цих пристроїв вийшов з ладу компресор кондиціонера, тоді як водії Nissan Ariya зіткнулись з проблемою переходу батареї авто в аварійний режим роботи, тому, варто утриматись від використання “розрядників” в електромобілях, які не мають опції V2L.

Також цікаво: Наскільки швидкість впливає на витрату енергії в VW ID.4 та ID.6: експеримент

Загалом, в складних українських реаліях, свідками яких ми стали, опція V2L неодноразово може стати в пригоді, проте, варто також розуміти, що ця технологія створена для екстрених ситуацій, а не для постійного використання.