На жаль, ситуація типова, адже батарея – одна зі слабких ланок у комплексі надійності сучасного авто. А завести при цьому двигун треба не лише щоб десь їхати, а щоб підзарядити акумулятор.
Система запуску двигуна – перше, що страждає в машині внаслідок “посадки” акумулятора. Це й не дивно, адже стартер завжди був найпотужнішим споживачем енергії на борту. Між тим, є кілька способів завести мотор при “здохлій” батареї. Але перш за все треба вжити заходів, які мають полегшити запуск:
“Правильні” дроти для “підкурювання” корисно возити у багажнику власнику ненової машини. Особливо, якщо вона має схильність до проблем із запуском.
Читайте також: Як правильно “прикурити” авто, якщо сів акумулятор
Два дроти з міцними затискувачами можна знайти у власному багажнику, у найближчому магазині або гаражному кооперативі. Процес нескладний, головне – під’єднати “плюс” до “плюса”, “мінус” до “мінуса” і не замкнути випадково “крокодили” між собою.
А ще важливо, щоб дроти були якісними, з товстою мідною жилою, а не лише з товстою пластиковою ізоляцією, і щоб мідь була надійно з’єднана з затискувачами. Спосіб підходить для всіх машин, у тому числі з автоматичною трансмісією, у тому числі у випадку з геть посадженою АКБ.
Модний гаджет допоможе у випадку, якщо акумулятор не геть “мертвий”, а просто здорово “підсів”. Майте на увазі, що найчастіше компактний павербанк дає водієві одну-дві повноцінних спроби запуску.
Цей спосіб підходить для всіх машин без винятку – але за умови, що акумулятор сів не нижче, ніж до 8 – 9 вольт.
Спеціальний павер-банк для автомобіля (ще кажуть – бустер) дасть змогу зробити кілька спроб запуску мотора, якщо акумулятор підсів.
Двох-трьох осіб достатньо, щоб розігнати машину на нейтральній передачі до 10 – 15 км/год. Завдання водія – увімкнути третю передачу і плавно відпустити зчеплення. Не забувши перед тим увімкнути запалювання.
Спосіб годиться лише для машин з механічною коробкою передач, а ще він не дуже корисний для дизелів – на них зчеплення треба пускати особливо плавно і не робити цього на передачах нижче третьої-четвертої.
Цей метод для досвідчених водіїв, адже для задньої машини є небезпека догнати тягача. Трос має бути міцним, передача – третьою, а то і четвертою, і відпускати зчеплення треба плавно і вчасно, коли машина на нейтралі досягне швидкості 15 – 20 км/год.
Читайте також: Коли машину не можна буксирувати
Спосіб годиться лише для машин з механічною коробкою передач і так само не дуже корисний для дизельних моторів.
Запуск двигуна шляхом буксирування іншою машиною потребує акуратності від обох водіїв. Машину з “автоматом” так не заведеш.
Трохи екзотичний варіант, який, проте, цілком реальний. Одне з ведучих коліс треба вивішати домкратом, і увімкнувши другу-третю передачу, різко провертати його за ходом руху машини. Вийде не одразу, але вийде. У перервах між невдалими спробами, коли ви будете відпочивати, не забувайте вимикати запалювання, щоб батарея не витрачала свої мізерні залишки енергії на розігрів котушки. Спосіб годиться лише для машин з механічною трансмісією.
Сучасні автомобілі не мають храповика для кривого стартера, але можна вдатися до розкручування двигуна через колесо при увімкненій передачі.
Якщо акумулятор автомобіля сів повністю, завести машину не вдасться навіть з буксиру.
Якщо у вас уже не свіжий акумулятор і ви не дуже впевнені у ньому, а придбати новий завчасно немає змоги, було б непогано потренуватись запускати мотор одним з вище приведених способів. Відпрацювавши метод у спокійній обстановці, ви зможете потім упевнено діяти у нештатній ситуації, коли під загрозою опиниться ваша поїздка та інші плани.
Читайте також: Як перевірити, чому розряджається акумулятор