Дрібні несподіванки на сервісі чи в гаражі трапляються незалежно від класу авто і добробуту власника. Поговоримо про те, як розв’язувати нештатні ситуації шиномонтажу, і трохи про те, як їх уникати в принципі.
Звичайно, в природі існують автомобілі, обслуговування яких обходиться без несподіванок. Це майже нові екземпляри віком два-три роки, які обслуговуються на бездоганних дилерських СТО. Але таких, на жаль, в нашій країні обмаль, тому описані тут негаразди можуть стосуватись практично кожного з нас.
Якщо все робити “по науці”, кріплення колеса має затягуватись з дозованим моментом (зусиллям). Який відрізняється у різних моделей автомобілів.
Читайте також: Міняємо гуму: 5 помилок при перевзуванні авто
Точніше, зазвичай ламається не тіло болта, а зривається різьба, якою він фіксується в маточині – найчастіше, не на ньому самому, а власне в маточині колеса. Що робити в такому випадку?
За великим рахунком, це питання має хвилювати не вас, а сервісмена, який цей трабл організував. Але чи можна довіряти його стратегії ремонту після того, як він вже один раз зіпсував вам машину? Як мінімум вам треба розуміти щось для того, аби проконтролювати наступні дії механіка-“шкідника”. Та й врешті-решт, подібна неприємність може статися з вами особисто – коли ви міняєте колеса самотужки.
Іноді достатньо заново прогнати різьбу в маточині відповідним мітчиком. Але найчастіше доводиться розсвердлювати отвір під більшу різьбу.
Отже, що робити, якщо під час шиномонтажу зламали болт чи зірвали різьбу?
Зимові шини за плюсової температури гірше тримають автомобіль при маневрах, гальмівний шлях подовжується. Тому їздити на зимових шинах влітку небезпечно!
Рекламна інформація
Якщо стався нечастий випадок – зламався болт і частина його залишилася в маточині, доведеться його висвердлювати й потім “проганяти” різьбу або нарізати її заново – як говориться вище.
Зірвана різьба на бовту або шпильці – найпростіший випадок. Але перед встановленням нового болта бажано “прогнати” різьбу мітчиком.
Остання порада щодо цього випадку: наступного разу ретельніше обирайте СТО. А перед тим, як шиномонтажник візьметься за гайковерт, спитайте його, що він знає про момент затягування різьбових кріплень і яким має бути цей параметр для вашої моделі. Це буде додатковим попередженням майстерні щодо її відповідальності у випадку пошкодження кріплення.
Читайте також: Як вибрати шиномонтаж: 5 ознак небезпечного сервісу
Доволі часто буває, що за півроку роботи на одному місці колесо настільки прикипає до маточини, що зняти його неможливо. Є кілька надійних прийомів:
Щоб наприкінці нового сезону подібного знов не сталося, перед встановленням колеса на місце треба повністю очистити місце посадки диска на маточину від продуктів корозії. Застосовувати будь-яке мастило тут небезпечно, бо потім під час руху воно може потрапити на гальмівний диск та колодки. Але можна протерти іржаві місця віхтем, змоченим перетворювачем іржі.
Косий наїзд напіввідкрученим колесом на бордюр – трохи несподіваний, але ефективний метод зрушити прикипіле колесо.
Це доволі серйозна неприємність, яка часто супроводжується травмами для виконавця робіт. Тому бажаємо, щоб такого з вами ніколи не сталося. Але коли все-таки ви кинули автомобіль на землю, порядок дій такий:
Оскільки падіння з домкрата передбачає нештатний контакт з грунтом деяких деталей, після встановлення колеса на місце зробіть невеликий тестовий заїзд. Перевірте, чи нормально працюють гальма, чи не тягне машину вбік, чи немає зайвих звуків на ходу.
Падіння машини з домкрату – неприємність, після якої треба перевірити стан розташованих під днищем компонентів гальм, паливної системи тощо.
Щоб не “кинути” машину з домкрата, перш за все, підпирайте колеса протилежного від домкрата борта колодками з двох боків. Не слід підіймати машину на домкраті надто високо. А головне – не виконуйте жодних робіт, окрім простого переставлення колеса на самому домкраті, без додаткового підпору.
Зміна коліс для багатьох автовласників – і тим більше для професіональних сервісменів – звична процедура. І саме через це часто трапляються ускладнення: виконавець втрачає пильність і свідомо чи підсвідомо, робить помилки. Адже будь-які види сервісних робіт не терплять недбалості та квапливості. Тому або обирайте шиномонтаж з відповідальним персоналом, або (для робіт своїми силами) виділяйте більше часу. Тоді й різьба буде ціла, і всі іржаві місця будуть очищені, і машина не впаде.
Читайте також: Як правильно міняти колесо в дорозі: 5 помилок початківця