У столиці Польщі реформування ринку таксі не обмежилося лише впровадженням "польських прав", відтоком деякої частини водіїв та неофіційним зростанням цін: з вересня набудуть чинності нові тарифи та вимоги до зовнішнього вигляду таксомоторів.
На минулому тижні влада Варшави встановила нові тарифи на проїзд у міському таксі, через що недавно страйкували таксисти. Також скасовано тарифне зонування в межах міста та внесено зміни до вивісок таксі. Про це повідомила vitrina.pl.
Зміни внесено у відповідь на вимоги столичних таксистів, оскільки востаннє тарифи оновлювалися у 2011 році (це стосувалося плати за паркування). З того часу ситуація на ринку перевезень суттєво змінилася, що призвело до збільшення витрат на ведення бізнесу у цій сфері.
Читайте також У Польщі багатьом таксистам-іноземцям закон не писаний: Варшава в лідерах пофігістів
Згідно з правилами, тарифи, які застосовують оператори, не повинні перевищувати межі, встановлені місцевою владою. Їхнє встановлення покликане захистити пасажирів від завищених тарифів. Максимальні тарифи мають враховувати рентабельність бізнесу підприємців.
З осені вартість проїзду за 1 км буде коштувати максимум 5 злотих (раніше 3 злотих). Початковий збір за посадку у таксі – максимум 10 злотих (раніше 8 злотих, водії таксі просили 12 злотих).
Плата за простій також зміниться – у максимумі вона не повинна перевищувати 50 злотих за одну годину (раніше 40 злотих, водії просили 60 злотих).
Читайте також Ціни на таксі у польських містах злетіли вдвічі
Радники мерії також ухвалили рішення про скасування міського зонування таксі. У межах міста буде створено одну зону оплати.
Уніфікація дозволить знизити вартість користування таксі, особливо для мешканців районів другої зони, де раніше вартість проїзду була вдвічі вищою, ніж у першій зоні.
Читайте також Здавай на "права" або звільняйся: Польща затягує зашморг водіям-іноземцям
Це також полегшить життя пасажирам – буде усунено неясності, пов'язані з нарахуванням тарифів за поїздки, що перетинають межі тарифних зон.
Третє рішення, ухвалене столичними радниками, торкнулося зміни у позначенні таксі. Згідно з ухвалою, для швидкої ідентифікації транспортного засобу буде змінено бічний номер, до якого буде додано номер виписки з ліцензії.
Читайте також Вантажних автомобілів у Польщі стає менше: дослідження
Нині бічний номер є номером ліцензії без косої межі та номером поправки до ліцензії.
Це рішення має полегшити клієнтам ідентифікацію автомобіля та, наприклад, подання скарги у разі неякісно наданої послуги.
Ідентифікатор водія таксі буде присвоюватися лише водію, а не підприємцю та водієві, як раніше.