ФОТО: abw.by|
M1NSK
Мінський “Мотовелозавод", який випускає велосипеди Aist, вирішив складати китайські електромобілі. Перший зразок дали на тест-драйв місцевим журналістам. Але щоб вони нічого не пошкодили, не дозволили навіть зняти плівку з крісел.
Для керування цього чуда техніки потрібна категорія "В" в посвідчення водія, хоча розігнати його швидше 60 км/год неможливо. Виробники велосипедів стверджують, що виробляють його у себе на заводі спільно з китайцями. Але білоруських деталей, окрім таблички з назвою, помітити не вдалось.
До речі в Естонії ВАЗ-2102 перетворили на електромобіль
Електродвигун знаходиться ззаду, під багажником, потужністю 4 кВт, там також вмістили міст із редуктором, пружини, контролер. Машинка задньопривідна.
Спереду – невелика літій-іонна батарея на 8 кВт*год, компресор кондиціонера та пневмогідравлічна система гальм. Гальма спереду дискові, ззаду – барабанні. Колеса маленькі – R12, маса машини – близько 463 кг.
Так званий виробник заявляє запас ходу 120-150 кілометрів. Яле ми ж знаємо що так пообіцяли китайці, а вони ті ще фантазери.
Заряджається електромобільчик за 6-8 годин від розетки або повільної зарядної станції. Але не всі роз’єми підходять – треба шукати перехідники.
Оснащення, яке не працює
В салоні – китайський шик: еко-шкіра, великий екраном мультимедійної системи, селектор вибору режимів руху як у Jaguar/Land Rover – з шайбою. Звичайно, екран на сонці виблискує і на ньому нічого не видно.
Шайба без режиму P – на парковці треба ставити на N та ручник. Кнопки запуску теж немає, "заводити" потрібно з ключа . Ще є здоровенна червона кнопка аварійного вимкнення – на випадок, якщо електромобільчик почне горіти, щоб вимкнути всю електросистему.
Опцій в китайсько-білоруському авто – як в кабінеті Лукашенка. Але… вони не працюють. Елетросклопідйомники не піднімають, кондиціонер не холодить, функції медіасистеми теж під секретом – мало хто в Білорусі розуміє китайську…
Машина чотиримісна, але другий ряд – для дітей. Дорослим поїздка там виявиться комфортною хіба що перед СІЗО.
В багажнику навіть сумка з магазину не поміститься. Але якщо вигнати дітей та скласти задні сидіння, то два пакети влізуть.
Квадроцикл M1NSK гарно блимає вогниками як спереду, так і ззаду. Причому попереду червоним та синім – можна у темряві переплутати з поліцією. А якщо вона зупинить за цю “світломузику”, то конфіскує машину – в Білорусі з цим строго.
До речі українці створили концепцію електромобіля для селян
Головне - "розкочегарити"
За кермом сидіти “майже” зручно, але великим людям мало місця для лівої руки. Старт в’ялий, а потім, коли “розкочегариться”, трохи їде. Білоруські веломайстри обіцяють, що динаміка покращиться, якщо трохи “підшаманити”. Але чи не знизить це ресурс двигуна – потім їм розкажете.
Кермо на місці крутити одним пальцем не вийде, хоч у нього є електропідсилювач. Але гальма непогані.
Серед інших негараздів - шумоізоляції немає, великі зазори та фарбування “віником”. А от ціна вже надто висока – 9900 доларів США. За ці гроші можна купити вживаний Nissam Lеaf або Fiat 500e – на них буде хоч не страшно їздити...