
ФОТО: Carscoops|
Як виявилось, плагін-гібриди не такі вже й економічні
За результатами аналізу даних від 800 тисяч плагін-гібридів (PHEV), що щоденно експлуатуються в Європі, реальні викиди CO2 виявилися майже в п’ять разів вищими, ніж фіксується в офіційних лабораторних випробуваннях. У середньому виробники заявляють 28 г/км, тоді як вимірювання T&E демонструють 139 г/км, зазначає Carscoops.
Читайте також: Що таке гібридний автомобіль PHEV та як він працює
Чому виникає розрив?
PHEV розроблялися для того, щоб частину поїздок автомобіль долав на електротязі, а двигун внутрішнього згоряння вмикався лише на дальніх маршрутах. Однак в реальності:
- багато водіїв майже не заряджають автомобілі від мережі
- машини часто швидко перемикаються на бензин, особливо під навантаженням чи в холодну погоду
- електричний запас ходу використовується частіше у містах, але на трасах переважає двигун ДВЗ
Восени та взимку власники повнопривідних автомобілів мають відчутну перевагу перед звичайними легковиками. SUZUKI S-CROSS можна обрати з приводом 4х4 вже у базовій версії. До того ж система ALLGRIР дозволяє вибрати один з чотирьох режимів їзди для різних дорожніх та погодних умов
Рекламна інформація
У підсумку електрична частина системи працює значно менше, ніж передбачено регуляторним стандартом.
Фінансові та екологічні наслідки
Для власників це означає збільшені витрати на пальне — T&E оцінює перевитрати приблизно у 500 євро на рік.
Для урядів і регуляторів проблема ще масштабніша: автовиробники уникнули мільярдних штрафів, враховуючи PHEV у своїх екологічних звітах із завищеним «коефіцієнтом корисності» — часткою часу, коли авто нібито рухається на електротязі.
Наразі ЄС поступово знижує цей коефіцієнт: з 80% до 34% у 2027–2028 роках. Однак T&E вважає, що й ці корекції недостатні — навіть тоді розрив між заявленими і реальними показниками залишиться на рівні 18%.
Також цікаво: Підбірка найкращих вживаних плагін-гібридів
Що далі?
Організація пропонує переглянути підхід до сертифікації та регулювання PHEV, щоб їхня роль у скороченні викидів оцінювалася не в теорії, а на практиці. Інакше такі моделі можуть перетворитися на екологічну ілюзію, яка гальмує перехід до повної електрифікації.