Плагін-гібриди викидають у п’ять разів більше CO2, ніж заявлено: дослідження

Гібридні автомобілі із заряджанням від мережі, які часто позиціонуються як «зелений» перехідний варіант між двигунами внутрішнього згоряння та електрокарами, можуть бути значно менш екологічними у реальному використанні. На це вказує нове масштабне дослідження, проведене організацією Transport & Environment (T&E).
Дослідження: PHEV лише прикидаються екологічними — викиди ростуть у 5 разів - Auto24

ФОТО: Carscoops|

Як виявилось, плагін-гібриди не такі вже й економічні

logo27 жовтня, 12:10
logo0
logo0 хв

За результатами аналізу даних від 800 тисяч плагін-гібридів (PHEV), що щоденно експлуатуються в Європі, реальні викиди CO2 виявилися майже в п’ять разів вищими, ніж фіксується в офіційних лабораторних випробуваннях. У середньому виробники заявляють 28 г/км, тоді як вимірювання T&E демонструють 139 г/км, зазначає Carscoops.

Читайте також: Що таке гібридний автомобіль PHEV та як він працює

Чому виникає розрив?

PHEV розроблялися для того, щоб частину поїздок автомобіль долав на електротязі, а двигун внутрішнього згоряння вмикався лише на дальніх маршрутах. Однак в реальності:

  • багато водіїв майже не заряджають автомобілі від мережі
  • машини часто швидко перемикаються на бензин, особливо під навантаженням чи в холодну погоду
  • електричний запас ходу використовується частіше у містах, але на трасах переважає двигун ДВЗ

Восени та взимку власники повнопривідних автомобілів мають відчутну перевагу перед звичайними легковиками. SUZUKI S-CROSS можна обрати з приводом 4х4 вже у базовій версії. До того ж система ALLGRIР дозволяє вибрати один з чотирьох режимів їзди для різних дорожніх та погодних умов

Рекламна інформація

У підсумку електрична частина системи працює значно менше, ніж передбачено регуляторним стандартом.

Фінансові та екологічні наслідки

Для власників це означає збільшені витрати на пальне — T&E оцінює перевитрати приблизно у 500 євро на рік.

Для урядів і регуляторів проблема ще масштабніша: автовиробники уникнули мільярдних штрафів, враховуючи PHEV у своїх екологічних звітах із завищеним «коефіцієнтом корисності» — часткою часу, коли авто нібито рухається на електротязі.

Наразі ЄС поступово знижує цей коефіцієнт: з 80% до 34% у 2027–2028 роках. Однак T&E вважає, що й ці корекції недостатні — навіть тоді розрив між заявленими і реальними показниками залишиться на рівні 18%.

Також цікаво: Підбірка найкращих вживаних плагін-гібридів

Що далі?

Організація пропонує переглянути підхід до сертифікації та регулювання PHEV, щоб їхня роль у скороченні викидів оцінювалася не в теорії, а на практиці. Інакше такі моделі можуть перетворитися на екологічну ілюзію, яка гальмує перехід до повної електрифікації.