Нові правила розмитнення авто на іноземній реєстрації багато активістів називають "антинародними". Сукупність митних платежів (акцизу, мита і ПДВ) необхідних для легалізації "євробляхи", в більшості випадків, порівнянна з вартістю самого автомобіля. Природно, мало хто захоче таможити старий автомобіль за такими ставками і навіть 50% знижка на акциз в цій ситуації здається непривабливою. Але через півроку можуть початися репресії і до них можна підготуватися.
Читайте також: Що робити з "євробляхою": сім варіантів дій
Розмитнити автомобіль за новими правилами – лише один з варіантів дій. Але є й інші. Про них детальніше:
1 Консульський облік
Нові правила дозволяють використовувати в Україні авто на іноземній реєстрації особам, які знаходяться за кордоном та перебувають на тимчасовому або постійному консульському обліку.
Слід пам'ятати, на консульський облік ставиться не автомобіль, а людина. Процедура не складна і на прикладі Польщі пройти її можна в Генконсульствах України, розташованих у Гданську, Кракові, Любліні, і в консульському відділі посольства України у Варшаві. Попереднього запису не потрібно, а заявникам не потрібно вносити ніяких оплат.
Перелік необхідних документів не великий. Крім закордонного паспорта потрібно відповідну заяву, документ, який дає дозвіл на перебування в Польщі, документ, що підтверджує проживання людини на території відповідного консульського округу і пара фотографій розміром 35х45 мм
Після проходження процедури реєстрації в закордонному паспорті ставиться штамп про взяття на тимчасовий консульський облік. Наявність такого штампу дає право власникам зареєстрованих в Польщі автомобілів легально перебувати з ними на території України протягом 60 днів без внесення заставних платежів.
За новими правилами у резидента менше прав, ніж у нерезидента
2 Нерезиденти
Нерезидентам України дозволено тимчасове ввезення та експлуатація автомобіля строком до одного року (з правом перезаїзду). Для багатьох ця норма може послужити стимулом для отримання іноземного громадянства.
Зараз є досить багато юридичних фірм, що пропонують послуги з отримання румунського паспорта. Сукупна вартість такої процедури в кілька разів менша, ніж розмитнення середньостатистичної "євробляхи". Але такий крок вимагає серйозних юридичних консультацій.
Паспорт громадянина ЄС дає масу переваг. Серед них не тільки можливість легального використання авто на іноземній реєстрації, а й ширші можливості у підприємницькій діяльності, працевлаштування, подорожей і т. д.
Отримання румунського паспорта та водійського посвідчення може обійтися значно дешевше, ніж розмитнення "євробляхи”
3 Вимагати змін
Чинна українська влада виділила для легалізації "євроблях" півроку (180 днів з моменту вступу в силу нових правил розмитнення). Але існує досить висока ймовірність того, що ці правила зміняться. Навіть якщо уявити, що в Україні зараз є близько одного мільйона автомобілів, для їх легалізації протягом 180 днів доведеться розмитнювати і реєструвати по 5-6 тисяч машин щодня! Державні структури просто фізично до цього не готові. Тому цілком ймовірно, що ці терміни продовжать.
Акції протесту і страйки – вельми популярний в європейських країнах спосіб тиску на владу. Від згуртованості та організованості "євробляхерів" залежить їх подальша доля
Не викликає сумнівів і те, що "євробляхерів" політики будуть використовувати в своїх передвиборчих іграх. Вже зараз ті, хто виводив людей на акції протесту з метою прийняття діючих правил розмитнення, заявляють про створення "політичної платформи".
Читайте також: Глава "Авто Євро Сили" виявився помічником нардепа, яка голосувала за законопроекти 8487 і 8488
Перспективи цієї політсили поки вельми туманні, але враховуючи величезну кількість авто на іноземній реєстрації та людей, які ними користуються, можна припустити, що вони таки доб'ються змін або скасування чинних правил.